Przejdź do treści
ULC
Źródło artykułu

Spotkanie negocjacyjne pomiędzy Polską i Federacją Rosyjską

W Moskwie miało miejsce spotkanie przedstawicieli władz lotniczych Rzeczypospolitej Polskiej i Federacji Rosyjskiej, dotyczące umowy o komunikacji lotniczej.

Rozmowy przebiegły w dobrej atmosferze. Polska delegacja przedstawiła stronie rosyjskiej projekt zmian do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Federacji Rosyjskiej o komunikacji lotniczej podpisanej w Kaliningradzie 26 lipca 2002 r. Strona rosyjska zadeklarowała przeanalizowanie zaproponowanych zmian i ustosunkowanie się do nich w późniejszym terminie. Jednocześnie przewodniczący delegacji rosyjskiej Pan Oleg Demidov poinformował, że ostateczna decyzja Rządu Federacji Rosyjskiej w odniesieniu do uzgodnionej z Finlandią w lutym br. tzw. unijnej klauzuli wyznaczenia, zostanie ogłoszona podczas lotniczego szczytu UE – Rosja, który odbędzie się w dniach 12-13 października 2011 r. Ostateczna decyzja rządu rosyjskiego w tej kwestii jest również istotna dla strony polskiej, która podczas ostatnich rozmów w Moskwie zaproponowała wstawienie unijnej klauzuli wyznaczenia do wspomnianej wyżej bilateralnej umowy polsko – rosyjskiej.

Ponadto, podczas rozmów strona polska wyraziła zadowolenie z wyznaczenia przez stronę rosyjską nowych przewoźników do wykonywania operacji na trasach między obu państwami. Strona rosyjska zgodziła się pozytywnie rozpatrzyć włączenie do załącznika umowy nowego punktu – Krasnodar – do obsługi połączeń od sezonu lato 2012 przez przewoźnika wyznaczonego przez stronę polską.

Dodatkowo, strona polska przekazała stronie rosyjskiej plany przewoźnika wyznaczonego aktualnie przez polskie władze do obsługi połączeń między Polską a Rosją w zakresie punktów i częstotliwości, które miałyby być obsługiwane przez wspomnianego przewoźnika w przyszłości. Strony omówiły również plany rozwoju połączeń do punktów w Azji.

Na zakończenie konsultacji strona rosyjska wyraziła obawy związane z włączeniem lotnictwa do europejskiego sytemu handlu emisjami (EU ETS) i objęciem tym systemem przewoźników z państw trzecich. Strona rosyjska uznaje takie działanie za niemożliwe do zaakceptowania i rezerwuje sobie prawo zastosowania odpowiednich środków w przypadku, gdy przewoźnicy rosyjscy zostaną włączeni do EU ETS bez uprzednich uzgodnień między odpowiednimi władzami.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony