Przejdź do treści
Lotnictwo 3/2022
Źródło artykułu

Lotnictwo 3/2022 już w sprzedaży

"Lotnictwo" 3/2022 już w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.

W numerze polecamy:

Wojna powietrza nad Ukrainą 24 luty – 23 marca 2022
Rankiem 24 lutego rozpoczęła się prowadzona przez Federację Rosyjską tzw. specjalna operacja wojskowa na Ukrainie, faktycznie będąca niesprowokowaną agresją. Rosyjski Sztab Generalny zakładał opanowanie kluczowych punktów strategicznych kraju w maksymalnie trzy dni. Miało to doprowadzić do załamania się ukraińskiego aparatu państwowego i łańcucha dowodzenia sił zbrojnych oraz upadku woli walki wśród społeczeństwa i żołnierzy. Ważnym elementem tych planów były uderzenia lotnictwa strategicznego i taktycznego oraz desanty powietrzne. Nadzieje na błyskawiczne zakończenie kampanii okazały się jednak daremne. Popełnione przez stronę rosyjską podczas planowania i wykonywania zadań błędy oraz twardy opór Sił Zbrojnych Ukrainy spowodowały przekształcenie się zaplanowanego Blitzkriegu w mozolną wojnę na wyniszczenie.

Mi-8MSB-W – modernizacja ukraińskich "koni roboczych"
W toczonej obecnie przez Ukrainę wojnie obronnej udział biorą śmigłowce Mi-8MSB-W. Są one rezultatem podjętego przez zakłady Motor Sicz programu modernizacji siłami wyłącznie ukraińskiego przemysłu starszych wersji legendarnej „ósemki” – Mi-8T/SMW/PPA oraz Mi-9. Zakres realizowanych na nich prac obejmuje remont i wzmocnienia struktury kadłuba oraz łopat wirników, instalację nowych silników i zmodyfikowanego układu przeniesienia napędu, wprowadzenie nowych elementów wyposażenia pilotażowo-nawigacyjnego oraz uzbrojenia. Wykorzystano przy tym m.in. doświadczenia wyniesione z konfliktu w Donbasie.

Suchoj Su-35S
Jednomiejscowy wielozadaniowy samolot myśliwski Su-35S jest najnowocześniejszym rosyjskim samolotem bojowym. Został opracowany jako myśliwiec uzupełniający, w założeniu jako tymczasowa platforma w oczekiwaniu na maszynę nowej generacji Su-57. Wobec opóźnienia tego ostatniego stał się w ostatnich latach podstawą rosyjskiego lotnictwa myśliwskiego. Jego produkcja będzie kontynuowana co najmniej do połowy obecnej dekady.

MiG-21MF w lotnictwie polskim – cz. I
Samoloty MiG-21MF, należące do trzeciej generacji słynnej radzieckiej konstrukcji, pojawiły się w Polsce pod koniec 1972 roku. Trwające do 1975 roku dostawy objęły 120 maszyn. Ich efektem było wprowadzenie na stan polskiego lotnictwa szóstej już wersji tej maszyny i drugiej po wersji PFM pod względem liczby dostarczonych egzemplarzy. Ostatnie MiG-i-21MF dotrwały w służbie polskiego lotnictwa do 2003 roku.

North American B-25 Mitchell – cz. II
Podczas drugiej wojny światowej bombowce B-25 Mitchell były użytkowane zarówno przez Siły Powietrzne Armii Stanów Zjednoczonych (USAAF), jak i lotnictwo Korpusu Piechoty Morskiej (USMC). Ponadto trafiły do wyposażenia sił powietrznych Australii, Brazylii, Chin, Holandii, Kanady i Wielkiej Brytanii. Służyły również we francuskim, holenderskim i polskim dywizjonie w ramach brytyjskich Królewskich Sił Powietrznych (RAF).

A oprócz tego lotnicze aktualności z kraju i ze świata:
•  Aktualności wojskowe
•  Aktualności cywilne
•  Pierwsze zestrzelenia na F-35
•  Oficjalny start programu 777-8F
•  Problemy rosyjskiego lotnictwa cywilnego

Zapraszamy do zapoznania się z fragmentem "Lotnictwa" 3/2022 na stronie: www.magnum-x.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony