Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rekomendacje dot. bezpieczeństwa użytkowania szybowców SZD-54-2 Perkoz oraz SZD-59 Acro

Producent szybowców SZD, firma Allstar PZL Glider, opublikował rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa użytkowania szybowców SZD-54-2 i SZD-59-1.


Rekomendacja dotycząca bezpieczeństwa użytkowania szybowców SZD-54-2 oraz SZD-59-1

Producent szybowców SZD, firma Allstar PZL Glider, uzyskał informację wskazującą, że w szczególnych okolicznościach istnieje możliwość, niezamierzonego odpięcia się pasa bezpieczeństwa Gadringer zamontowanego w pierwszej kabinie szybowca SZD-54-2 Perkoz lub SZD-59 Acro.

Niezamierzone odpięcie pasa bezpieczeństwa może nastąpić, np. jeśli pilot siedzi bardzo blisko drążka sterowego ( niski, krępy pilot) lub postawa pilota powoduje, że klamra pasa bezpieczeństwa znajduje się blisko drążka sterowniczego w pozycji cofniętej na pilota.

W sytuacji, gdy drążek zostanie naciągnięty na pilota, a następnie pilot przesunie go w bok, może on przesuwać się po elementach klamry pasa, co w niektórych sytuacjach może doprowadzić do ich nieumyślnego odpięcia. Taka sytuacja może mieć miejsce w locie np. podczas lotu. podczas akrobacyjnego lub na ziemi, np. podczas dobiegu.

W celu zachowania najwyższego możliwego poziomu bezpieczeństwa użytkowania szybowców SZD, producent zaleca szczególną ostrożność w przypadku, gdy pilot podczas przygotowań do lotu odkryje możliwość kolizji drążka z klamrą pasa bezpieczeństwa. Jeżeli taka sytuacja okaże się możliwa, firma Allstar PZL Glider rekomenduje doraźną wymianę pasów Gadringer na pasy J5.

Mając na uwadze dobro użytkowników szybowców SZD, producent  nawiązał współpracę z producentem pasów J5 celem zamówienia większej liczby pasów pasujących. Użytkownicy zainteresowani wymianą pasków Gadringer na J5, powinni zgłosić taką potrzebę kontaktując się na adres e-mail office@szdallstar.com


Możliwość zwiększenia siły hamowania szybowca SZD-54-2

Firma Allstar PZL Glider, właściciel Świadectwa Typu szybowca SZD-54-2 PERKOZ informuje, że istnieje możliwość zabudowy nowego, dwutłoczkowego zacisku hamulcowego firmy TOST typ BZT2 5R. 

Zastosowanie tego rozwiązanie nie wymaga ingerencji w dotychczasowe rozwiązanie goleni podwozia głównego, a dzięki generowaniu przez zacisk większej siły hamowania skraca się dobieg szybowca.


Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.szdallstar.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony