NTSB publikuje wnioski z wypadku na rzece Hudson
Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu USA (NTSB), ogłosiła wnioski z dochodzenia w sprawie zdarzenia jakie miało miejsce w styczniu 2009 r., kiedy A320 linii US Airways w wodował na rzece Hudson, w Nowym Jorku.
Według raportu prawdopodobną przyczyną wypadku było wciągnięcie ptaków przez oba silniki, co w konsekwencji spowodowało niemal całkowitą utratę siły ciągu. Na szczęśliwy finał złożyło się mnóstwo czynników, w tym skuteczne zarządzanie załogą, fakt, iż samolot się był przystosowany do lotów nad rozległymi obszarami wodnymi, zachowanie personelu pokładowego koordynującego ewakuację, a także bliskość łodzi, które uratowały pasażerów i załogę.
Wystosowano dwadzieścia cztery zalecenia dotyczące bezpieczeństwa, w tym potrzebę wprowadzenia lepszej technologii monitorowania silników, lepszej listy kontrolnej, szkolenia na wypadek utraty silników na niskich wysokościach, lepszego szkolenia pod kątem sytuacji wodowania, a także wzmożenia badań technologii odstraszania ptaków. "Istotnym jest to, jak chronić kolejnych pasażerów i pomóc załogom samolotów gdy znajdą się w podobnej sytuacji", powiedziała przewodnicząca NTSB, Deborah Hersman.
W zaleceniach Rady znalazły się także kwestie, które powinny zostać zmienione w przyszłości. Raport zwraca uwagę, że przed lotem niewiele osób przywiązywało wagę do prezentacji dot. bezpieczeństwa i że być może uda się znaleźć skuteczniejsze sposoby docierania z informacją do pasażerów. Ponadto omówione zostało przyjęcie pozycji awaryjnej przez pasażerów, która jest obecnie zalecana, a przyczyniła się do urazów barków u niektórych osób.
Tłumaczenie z AvWeb
Według raportu prawdopodobną przyczyną wypadku było wciągnięcie ptaków przez oba silniki, co w konsekwencji spowodowało niemal całkowitą utratę siły ciągu. Na szczęśliwy finał złożyło się mnóstwo czynników, w tym skuteczne zarządzanie załogą, fakt, iż samolot się był przystosowany do lotów nad rozległymi obszarami wodnymi, zachowanie personelu pokładowego koordynującego ewakuację, a także bliskość łodzi, które uratowały pasażerów i załogę.
Wystosowano dwadzieścia cztery zalecenia dotyczące bezpieczeństwa, w tym potrzebę wprowadzenia lepszej technologii monitorowania silników, lepszej listy kontrolnej, szkolenia na wypadek utraty silników na niskich wysokościach, lepszego szkolenia pod kątem sytuacji wodowania, a także wzmożenia badań technologii odstraszania ptaków. "Istotnym jest to, jak chronić kolejnych pasażerów i pomóc załogom samolotów gdy znajdą się w podobnej sytuacji", powiedziała przewodnicząca NTSB, Deborah Hersman.
W zaleceniach Rady znalazły się także kwestie, które powinny zostać zmienione w przyszłości. Raport zwraca uwagę, że przed lotem niewiele osób przywiązywało wagę do prezentacji dot. bezpieczeństwa i że być może uda się znaleźć skuteczniejsze sposoby docierania z informacją do pasażerów. Ponadto omówione zostało przyjęcie pozycji awaryjnej przez pasażerów, która jest obecnie zalecana, a przyczyniła się do urazów barków u niektórych osób.
Tłumaczenie z AvWeb
Źródło artykułu
Komentarze