FAA przyznała certyfikat typu dla samolotu AT-3
2 lipca 2010 roku, samolot AT-3, otrzymał certyfikat typu Federalnej Agencji Lotnictwa (FAA). Proces certyfikacji trwał 7 lat. W opinii założyciela firmy AERO, Tomasza Antoniewskiego certyfikat na AT-3 może przyczynić się do wzrostu sprzedaży w rejonach, zdominowanych przez amerykański urząd nadzoru lotniczego, uwiarygodniając pozycję polskiego producenta. Dla przypomnienia, na rynek amerykański produkowany jest model AT-4 (Gobosh 700S). Certyfikat Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa (EASA), AT-3 otrzymał w 2005 roku.
Producentem samolotu AT-3 jest firma AERO AT z siedzibą w Mielcu. "Nowoczesna konstrukcja i walory użytkowe czynią z tej konstrukcji doskonały samolot zarówno do szkolenia jak i doskonalenia umiejętności pilotażowych. Podczas nauki latania może on być ciekawą alternatywą dla Cessny 150 i 152” mówi prezes firmy Aero, Tomasz Antoniewski. Wytrzymałe trzypunktowe podwozie ze stali sprężystej oraz mocny bezresursowy płatowiec gwarantuje bezpieczne wykonywanie operacji także na nierównych trawiastych lotniskach. W polskich warunkach to ogromna zaleta, która znacznie zwiększa możliwości jego użytkowania.
To co wyróżnia samolot spośród innych, to niskie koszty obsługi, duże bezpieczeństwo i bardzo dobre osiągi, zapewnione przez silnik Rotax 912S zużywający zaledwie 17 l paliwa bezołowiowego lub Avgas na godzinę lotu na trasie, oraz 13,5 litra w cyklu szkolenia do PPL (wg. danych otrzymanych od Aero Club Air France po 1-szym tysiącu godzin użytkowania sześciu AT-3). W ostatnim czasie samolot uzyskał zgodę z EASA, na instalacje zmodyfikowanego łoża silnika eliminującego moment skręcający przy starcie i wznoszeniu. Samoloty AT-3 obecne są na polskim niebie od ponad dziesięciu lat. Wykorzystywane są przez szkoły lotnicze w Szwajcarii i Francji.
Komentarze