Przejdź do treści
Źródło artykułu

AERO AT z Mielca z certyfikatem na obsługę AT-3 i AT-4

23 sierpnia, AERO AT Sp. z o.o. z siedzibą w Mielcu, otrzymała certyfikat Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego na prace obsługowe i czynności okresowe w samolotach AT-3 i AT-4. Zatwierdzenie obejmuje możliwość serwisowania podzespołów innych niż kompletne silniki, takich jak m.in. drzwi-luki, układy paliwowe, układy podwozia, śmigła, okna i struktury.

Certyfikat jest rezultatem spełnienia przez firmę wymagań prowadzenia zarządzania ciągłą zdatnością do lotu zgodnie z przepisami PART-M, dział A, podczęść F i uprawnia do obsługi modeli AT-3 R100 i AT-4 LSA. Działalność będzie prowadzona na lotnisku w Mielcu (EPML), gdzie spółka posiada niezbędną do tego celu infrastrukturę naziemną."Zapraszamy wszystkich zainteresowanych  do siebie do Mielca, na prace obsługowe i czynności okresowe na samolotach AT-3 i AT-4" zachęca Tomasz Antoniewski, założyciel firmy AERO.

Spółka AERO powstała w roku 1994 i zajmuje się głównie, produkcją niedrogiego i ekonomicznego samolotu szkolno - turystycznego. W 2005 r. AT-3 otrzymał certyfikat Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), a 2 lipca 2010 roku Federalnej Agencji Lotnictwa (FAA). Na rynek amerykański produkowany jest też model AT-4 (Gobosh 700S).

To co wyróżnia samolot spośród innych, to niskie koszty obsługi, duże bezpieczeństwo i bardzo dobre osiągi, zapewnione przez silnik Rotax 912S zużywający zaledwie 17 l paliwa bezołowiowego lub Avgas na godzinę lotu na trasie, oraz 13,5 litra w cyklu szkolenia do PPL (wg. danych otrzymanych od Aero Club Air France po 1-szym tysiącu godzin użytkowania sześciu AT-3). Samoloty AT-3 obecne są na polskim niebie od ponad dziesięciu lat. Wykorzystywane są również przez szkoły lotnicze w Szwajcarii i Francji.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony