Przejdź do treści
Flight Design CTLSi
Źródło artykułu

Marka Flight Design przyciąga nowych pilotów

Przedstawiciel firmy Flight Design USA poinformował, iż 80 procent klientów kupujących samoloty tej marki jest pilotami, którzy stosunkowo krótko posiadają uprawnienia lotnicze. Dodał, iż jeśli tendencja ta się utrzyma, to może oznaczać, iż segment lekkich samolotów sportowych przyciąga nowych pilotów.

Flight Design przeprowadził badania sprzedaży maszyn tego segmentu lotnictwa w Stanach Zjednoczonych od momentu, kiedy został on stworzony. W komunikacie prasowym, Tom Peghiny z Flight Design USA wyjaśniał: "Chciałem ogłosić, iż 80 procent naszej sprzedaży z ostatnich miesięcy zostały wygenerowana przez nowych pilotów, a nie istniejącą społeczność lotniczą. To kluczowy punkt rozwoju rynku LSA".

Informacje te zostały po części stonowane przez innego producenta LSA, firmę Tecnam. Phil Solomon, dyrektor generalny Tecnam na Amerykę Północną powiedział, że takie statystyki byłby obiecujące, ale przynajmniej na razie, 70 procent jego klientów to długoletni doświadczeni piloci. Dużą część sprzedaży przejmują jednak ośrodki szkoleniowe i Solomon wyraził nadzieję, iż uczniowie piloci, którzy ukończą szkolenie będą chcieli dalej latać na tych samolotach i zakupią konstrukcje marki Tecnam. Komplikuje to jednak fakt, iż obecnie szkoły lotnicze mają problem z uzyskaniem kredytów na finansowanie nowych maszyn, powiedział.

Michael Coates z Pipistrel USA dodał natomiast, że nie zauważył, żeby nowi piloci stanowili większość wśród klientów jego spółki. "Jesli takie sa statystyki naszych konkurentów, to u nas jest inaczej", wyjaśniał. "Wszyscy, którym sprzedajemy samoloty mają przynajmniej licencję turystyczną, a większość z nich ma 30 lat doświadczenia w lotnictwie", dodał.

Spółka Flight Design USA poinformowała również, iż podczas targów lotniczych Sun n'Fun otrzymała zamówienie na 15 egzemplarzy nowego modelu CTLSi, który napędzany jest silnikiem Rotax 912 (z wtryskiem paliwa). Deklarację o wykorzystywaniu silników z wtryskiem paliwa złożyły również spółki Tecnam i Pipistrel. Nowa jednostka Rotaxa pojawiła się w momencie, gdy firma Lycoming zaprezentowała silnik 100-HP-IO 233, przeznaczony również na rynek lekkich samolotów sportowych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony