Przejdź do treści
Źródło artykułu

Cztery A380 w kolejce do złomowania ze względu na duże zapotrzebowanie na części

Firma zajmująca się logistyką lotniczą VAS Aero Services i leasingodawca Dr. Peters Group podpisali umowę na demontaż i redystrybucję aktywów czterech samolotów A380. To nie pierwszy raz, kiedy obie firmy współpracują przy złomowaniu Superjumbo i redystrybucji nadających się jeszcze do wykorzystania używanych podzespołów (Used Serviceable Material - USM).

VAS i Dr. Peters współpracowali przy pierwszym A380 przeznaczonym do rozbiórki, co miało miejsce w 2020 r. „Wyjątkowe możliwości demontażu VAS Aero Services i ogólnoświatowa sieć sprzedaży na rynku wtórnym oferują niezrównaną wartość dla organizacji chcących wycofać samoloty z eksploatacji” – powiedział Christian Mailly, dyrektor zarządzający i szef działu lotnictwa w Dr. Peters Group.

Mailly dodał: „Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na wysokiej jakości części USM, nadszedł właściwy moment, aby zezłomować wycofane z eksploatacji A380 i spieniężyć wartość rezydualną ich podzespołów nadających się do wykorzystania”.

VAS zajmie się demontażem trzech samolotów w ramach partnerstwa z firmą Tarmac Aerosave z siedzibą w Tarbes we Francji, a części zostaną udostępnione w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Czwarty A380 zostanie złomowany w obiektach Asia Pacific Aircraft Storage w Alice Springs w Australii, zapewniając części klientom VAS w Australii, Oceanii i Azji Południowo-Wschodniej.

Złomowanie A380

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony