Włochy: specjalna usluga informacyjna dla turystów na lotnisku w Rzymie
Turyści przylatujący na rzymskie lotnisko Fiumicino mogą otrzymać wszystkie niezbędne informacje, w tym na temat usług transportowych, z jakich taksówek korzystać i jakie mają prawa. W terminalu przylotów obecni są stewardzi w żółtych kamizelkach, do których warto się zwrócić.
Koniec z samowolą na lotnisku - postanowiły władze Wiecznego Miasta.
Na początku sierpnia, czyli szczytu sezonu wakacyjnego, zapewniły, że chcą przyjmować turystów w najlepszy możliwy sposób.
„Nareszcie będą witani przez wykwalifikowany personel, znający języki obce”- ogłosił szef wydziału do spraw turystyki w zarządzie miasta Alessandro Onorato inaugurując tę inicjatywę.
Specjalny personel, udzielający wszelkich informacji obecny jest codziennie od rana do wieczora w terminalu 3. Poradzi między innymi z jakiej skorzystać taksówki, jakich usług unikać, jakie są stałe taryfy za przejazd do Rzymu i jakie są możliwości dojazdu.
Decyzję w tej sprawie podjęto po miesiącach drobiazgowych kontroli sytuacji na największym lotnisku w stolicy Włoch, prowadzonych między innymi przez nieumundurowanych funkcjonariuszy policji i straży miejskiej oraz karabinierów. Ujawniły one skalę nadużyć.
Kierowcom świadczącym niezarejestrowane usługi transportowe wymierzono kary w łącznej wysokości ponad 160 tysięcy euro.
Przy okazji przypomniano, że nie ma tolerancji dla taksówkarzy, którzy nie chcą przyjmować opłat kartami i domagają się tylko gotówki.
“To jest lotnisko nagrodzone po raz piąty jako najlepsze w Europie. Nie do przyjęcia jest aby po wyjściu z niego panowało tam bezprawie”- stwierdził Alessandro Onorato z władz Rzymu.
Z Rzymu Sylwia Wysocka(PAP)
sw/ jm/
Komentarze