Przejdź do treści
Źródło artykułu

Włochy: specjalna usluga informacyjna dla turystów na lotnisku w Rzymie

Turyści przylatujący na rzymskie lotnisko Fiumicino mogą otrzymać wszystkie niezbędne informacje, w tym na temat usług transportowych, z jakich taksówek korzystać i jakie mają prawa. W terminalu przylotów obecni są stewardzi w żółtych kamizelkach, do których warto się zwrócić.

Koniec z samowolą na lotnisku - postanowiły władze Wiecznego Miasta.

Na początku sierpnia, czyli szczytu sezonu wakacyjnego, zapewniły, że chcą przyjmować turystów w najlepszy możliwy sposób.

„Nareszcie będą witani przez wykwalifikowany personel, znający języki obce”- ogłosił szef wydziału do spraw turystyki w zarządzie miasta Alessandro Onorato inaugurując tę inicjatywę.

Specjalny personel, udzielający wszelkich informacji obecny jest codziennie od rana do wieczora w terminalu 3. Poradzi między innymi z jakiej skorzystać taksówki, jakich usług unikać, jakie są stałe taryfy za przejazd do Rzymu i jakie są możliwości dojazdu.

Decyzję w tej sprawie podjęto po miesiącach drobiazgowych kontroli sytuacji na największym lotnisku w stolicy Włoch, prowadzonych między innymi przez nieumundurowanych funkcjonariuszy policji i straży miejskiej oraz karabinierów. Ujawniły one skalę nadużyć.

Kierowcom świadczącym niezarejestrowane usługi transportowe wymierzono kary w łącznej wysokości ponad 160 tysięcy euro.

Przy okazji przypomniano, że nie ma tolerancji dla taksówkarzy, którzy nie chcą przyjmować opłat kartami i domagają się tylko gotówki.

“To jest lotnisko nagrodzone po raz piąty jako najlepsze w Europie. Nie do przyjęcia jest aby po wyjściu z niego panowało tam bezprawie”- stwierdził Alessandro Onorato z władz Rzymu.

Z Rzymu Sylwia Wysocka(PAP)

sw/ jm/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony