Przejdź do treści
Źródło artykułu

Ostatnie dni listopada na budowie

Zapraszamy do wirtualnego spaceru, gdzie pojawiły się scenerie z terminalem. Można budowę podglądać, dzięki trzem kamerom. A co można było zobaczyć w ostatnim tygodniu listopada?

Z masy bitumicznej wykonana została płyta postoju sprzętu lotniczego (PPSL), to 13-to metrowej szerokości plac położony pomiędzy terminalem a płytą postoju samolotów. Po zakończeniu prac przy terminalu, na wiosnę, położona zostanie ostatnia warstwa wykańczająca.

Ułożone zostały przewody zasilające maszty oświetlenia płyty postoju samolotów (PPS).

W terminalu trwa wykonywanie podkładów betonowych pod posadzkami w pomieszczeniach piwnicy. Wykonywane są słupy żelbetowe w piwnicy i pozostałej części terminala – wystają w niektórych miejscach nawet kilka metrów ponad obecny poziom gruntu. Wykonywane są żelbetowe ściany w piwnicy, nad którą rozpoczęto szalowanie stropu.

Ten sam wykonawca prowadzi prace przy budynku techniczno–garażowy (BTG), gdzie powstaje kanał rewizyjny oraz wykonana jest płyta fundamentowe i ściany żelbetowe oraz przy budynku przyszłej lotniskowej straży pożarnej (LSP) - tutaj wykonano fundamenty i rozpoczęto prac przy murach.

Wielkie wozidła, w ramach makroniwelacji terenu, przemieszczają nadal masy ziemi, m.in. z niemal zlikwidowanej już górki - starego garażowiska w Świdniku. W ubiegłym tygodniu przemieszono 15 tyś m³ gruntu.

Kontynuowane są prace na kolejnych odcinkach drogi startowej, gdzie układana jest warstwa geokompozytu oraz warstwa mrozoochronna. Następnie prowadzona jest stabilizacja piasku cementem i układana podbudowa z kruszywa 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie. Wykonywany jest tutaj dren opaskowy.

Trwają prace na stanowisku samolotu zagrożonego, gdzie wykonywana jest podbudowa z piasku stabilizowanego cementem.

Trwa wykonywanie odwodnienia - kanalizacja deszczowa prowadzona jest obecnie od studni D36 w kierunku studni D34, od D29 do studni D27, od D13 w kierunku D10, od D88 w kierunku studni D86. Betonowane są ściany kolejnych studni: D34 i D33. Trwają prace wykończeniowe przy ścieku liniowym K2, na ukończeniu jest zasypywanie zbiorników na glikol.

Więcej informacji na stronie internetowej Portu Lotniczego Lublin

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony