Przejdź do treści
Dash 8-400 po wypadnięciu z pasa w Abudwak, fot. avherald.
Źródło artykułu

Złamane podwozie i wypadnięcie z pasa samolotu Dash 8-400 w Somalii

17 grudnia 2022 r., Dash 8-400 należący do linii Blue Bird (znaki rejestracyjne 5Y-VVY) wwykonywał lot cargo z Mogadiszu do Abudwak (Somalia) z 6 członkami załogi na pokładzie. Podczas lądowania w Abudwak doszło do złożenia przedniego podwozia oraz prawej goleni podwozia głównego, co spowodowało, że statek powietrzny wypadł z pasa startowego i zatrzymał się na nieutwardzonej nawierzchni.

Lokalne władze poinformowały, że w wypadku nikt nie odniósł obrażeń, jednak sama konstrukcja została w znacznym stopniu uszkodzona. Somalijski SCAA poinformował, że prowadzi dochodzenie mające wyjaśnić przyczyny zdarzenia, a wstępny raport zostanie opublikowany wkrótce po zakończeniu śledztwa.

Dash 8-400 po wypadnięciu z pasa w Abudwak, fot. avherald

Dash 8-400 po wypadnięciu z pasa w Abudwak, fot. avherald

Lotnisko w Abudwak posiada asfaltowy pas startowy 05/23 o długości 2080 m, ale nie ma kodu ICAO ani IATA. Blue Bird Aviation bazuje na lotnisku Wilson w Nairobi (Kenia). Linia lotnicza posiada w swojej flocie 6 egzemplarzy Dash 8-400, 4 Dash 8-100, 3 Let L-410 i 2 Fokkera 50, a także pewną liczbę Beechcraftów. Samolot, który uległ wypadkowi, w 2013 r. również wypadł z pasa startowego.

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony