Przejdź do treści
Incydent z B734 w Pakistanie
Źródło artykułu

Zdarzyło się dzisiaj: Próby silnika B734 na dużej mocy i fruwająca kostka brukowa

19 czerwca mija 9 lat od zdarzenia do którego doszło w 2014 r. na międzynarodowym lotnisku Sialkot w Pakistanie. Tamtego dnia miejscowi mechanicy przeprowadzili testy na dużej mocy silnika nr 1 B734 linii Shaheen Air International (znaki rejestracyjne AP-BJR).

Nawierzchnia na której stał samolot została wykonana z zazębiających się betonowych kostek brukowych, które są powszechnie używane do wykładania chodników i podjazdów dla samochodów.

Incydent z B734 w Pakistanie

Incydent z B734 w Pakistanie

Jakkolwiek ich wytrzymałość jest wystarczająca dla ruchu pieszego i rowerowego, a nawet umiarkowanego samochodowego, to jednak nie sprawdza się w przypadku uruchomienia na nich mającego 20 tys. funtów ciągu silnika turbowentylatorowego CFM56.

Incydent z B734 w Pakistanie

Incydent z B734 w Pakistanie

Podczas przeprowadzonych testów strumień wylotowy jednostki napędowej wyrzucił betonowe kostki w powietrze (z których każda ważyła ok. 2 kg) w powierzchnie kadłuba i ogona. Kilkadziesiąt z nich wylądowało na stateczniku poziomym.

Zdjęcia opublikowane w siebie pokazują liczne wgniecenia płatowca samolotu i setki kostek rozrzuconych za jego ogonem. Nie wiadomo ile kosztowała naprawa B734 i czy w ogóle udało się ją wykonać.

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony