Zawyżone opłaty eDreams – Ryanair wzywa do ochrony hiszpańskich konsumentów
Linia lotnicza Ryanair wezwała 14 kwietnia br. hiszpańskiego ministra ds. ochrony konsumentów Pablo Bustinduy i stowarzyszenie konsumentów FACUA do podjęcia działań w celu ochrony hiszpańskich konsumentów przed szkodliwymi zawyżonymi opłatami eDreams.
W ciągu ostatniego roku Ryanair otrzymał tysiące skarg od klientów eDreams, którzy zostali zachęceni do zakupu lotów Ryanair (i innych linii lotniczych) po zawyżonych cenach od tego nieautoryzowanego OTA, który nie jest prawnie upoważniony do sprzedaży lotów Ryanair, ale robi to nielegalnie poprzez screen scraping strony internetowej Ryanair, zawyżając ceny Ryanair, jednocześnie wykorzystując fałszywe e-maile klientów i fałszywe informacje o płatnościach, aby ukryć tę szkodę dla konsumentów. eDreams wielokrotnie nie dostarczał klientom prawdziwych cen Ryanair ani nie przekazywał ważnych aktualizacji dotyczących bezpieczeństwa i ochrony ich lotów.
Chief Marketing Officer w Ryanair, Dara Brady powiedział:
„To niezrozumiałe, że zarówno minister Bustinduy, jak i FACUA stoją bezczynnie, podczas gdy eDreams nadal szkodzi hiszpańskim konsumentom, pobierając od nich zawyżone opłaty za loty i usługi, a także dokonując nieautoryzowanych rezerwacji przy użyciu fałszywych wiadomości e-mail i fałszywych informacji o płatnościach, które nie należą do klienta.
Ryanair nie zezwala eDreams na scraping swoich zasobów lub odsprzedawanie ich po zawyżonych cenach. Aby chronić hiszpańskich konsumentów przed szkodliwymi praktykami eDreams, Ryanair opublikował dokumentację skarg od klientów eDreams, którzy zostali obciążeni przez eDreams zawyżonymi opłatami, ale nie byli w stanie uzyskać dostępu do swoich rezerwacji Ryanair lub otrzymać ważnych informacji o lotach, ponieważ eDreams używał fałszywych danych kontaktowych klienta i fałszywych szczegółów płatności, aby dokonać tych nieautoryzowanych rezerwacji.
Wzywamy zarówno ministra Bustinduya, jak i FACUA do podjęcia pilnych działań w celu ochrony hiszpańskich konsumentów przed szkodliwymi praktykami eDreams oraz do zakazania sprzedaży lotów przez niezatwierdzone OTA bez zgody linii lotniczych. Jeśli OTA chcą oferować loty Ryanair na sprzedaż, mogą to robić na uzgodnionych warunkach, które gwarantują przejrzystość dla konsumentów, tak jak robią to już „zatwierdzeni OTA” partnerzy Ryanair. Prawdziwe pytanie brzmi: dlaczego eDreams nie zgodzi się na te przejrzyste warunki i dlaczego minister Bustinduy lub FACUA nie chronią hiszpańskich konsumentów przed szkodliwymi praktykami eDreams?”.



Komentarze