Przejdź do treści
B767 należący do linii Aeroflot, fot. Aeroflot
Źródło artykułu

Samoloty Airbusa i Boeinga rosyjskich linii zakazane w chińskiej przestrzeni powietrznej

Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji, Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego (CAAC) zakazała operowania w chińskiej przestrzeni powietrznej samolotom Airbusa i Boeinga obsługiwanym przez rosyjskie linie lotnicze. Jak donosi rosyjski serwis informacyjny RBK, kilku przewoźników z tego kraju otrzymało, a później opublikowało informacje powołujące się na zakaz.

Ma on obejmować tylko te statki powietrzne, które mają „podwójną rejestrację” ze względu na umieszczenie ich w rejestrze rosyjskim, jednak według innych źródeł, zakazane zostały wszystkie samoloty tych dwóch producentów obsługiwane przez Rosję. Źródło w jednej linii lotniczej wyjaśniło, że Chiny uzasadniły zakaz faktem, że niektóre samoloty „przestały spełniać wymagania ICAO oraz IATA”. Tymczasem, według Telegram Aviatorschina, rosyjskie linie lotnicze, które wykorzystują samoloty produkcji krajowej, takie jak Tu-204 i Ił-76, nadal latają do Chin.

Po sankcjach ogłoszonych przez USA i UE zostało zarekwirowanych wiele samolotów obsługiwanych przez rosyjskich przewoźników, które były własnością zachodnich firm leasingowych. W marcu 2022 r. prezydent Rosji Władimir Putin podpisał ustawę zezwalającą na zarejestrowanie ich w Rosji.

Dodatkowo w marcu i maju zostało zrewidowane rosyjskie prawo lotnicze, z którego zostały usunięte liczne przepisy bezpieczeństwa związane z obsługą techniczną i certyfikacją. Ponieważ sankcje dotyczą również części do samolotów innych niż rosyjskie, miejscowe linie lotnicze stoją w obliczu nadchodzących problemów związanych z utrzymaniem zachodnich statków powietrznych w stanie zdatności do lotu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony