Przejdź do treści
Źródło artykułu

Samolot kosmiczny X-37B zbudowany przez Boeinga przygotowywany do ósmej misji

Orbitalny Pojazd Testowy (OTV) X-37B zbudowany przez Boeinga przygotowywany jest do startu swojej ósmej misji (OTV-8) z Wybrzeża Kosmicznego Florydy, którego start zaplanowano nie wcześniej niż na 21 sierpnia. Ten kamień milowy przypada na niecałe sześć miesięcy po pomyślnym zakończeniu misji OTV-7.

„Z każdym kolejnym lotem X-37B dowodził swojej adaptowalności i elastyczności, przeprowadzając różnorodne eksperymenty i wprowadzając pionierskie nowe systemy orbitalne” – powiedziała Michelle Parker, wiceprezes Boeing Space Mission Systems. „Ta misja kontynuuje tę tradycję, wykorzystując najnowocześniejsze technologie, które rozwijają potencjał kosmiczny naszego kraju i poprawiają odporność przyszłych projektów”.

OTV-8 będzie latał z modułem serwisowym, zwiększając możliwości eksperymentów i otwierając nowe możliwości dla partnerów misji, w tym Laboratorium Badawczego Sił Powietrznych i Jednostki Innowacji Obronnych.

Misja będzie miejscem demonstracji technologii między satelitarnej komunikacji laserowej o dużej przepustowości, a także najwydajniejszego kwantowego czujnika inercyjnego, jaki kiedykolwiek testowano w kosmosie. Siły Kosmiczne Stanów Zjednoczonych wykorzystają wnioski z tej misji do opracowania przyszłych projektów kosmicznych.

„Demonstracja komunikacji laserowej OTV-8 będzie ważnym krokiem w rozwoju możliwości Sił Kosmicznych Stanów Zjednoczonych w zakresie wykorzystania komercyjnych sieci kosmicznych w ramach rozproszonych, zróżnicowanych i redundantnych architektur kosmicznych” – powiedział szef operacji kosmicznych Sił Kosmicznych Stanów Zjednoczonych, generał Chance Saltzman. „W ten sposób wzmocnimy odporność, niezawodność, adaptacyjność i szybkość przesyłu danych naszych projektów komunikacji satelitarnej”.

Rewolucyjny kwantowy czujnik inercyjny zademonstruje precyzyjne pozycjonowanie, nawigację i pomiar czasu w środowisku pozbawionym sygnału GPS. Kwantowe czujniki inercyjne, przydatne do nawigacji w głębokiej przestrzeni i przestrzeni okołoksiężycowej, mogą przesunąć granice technologiczne w zakresie długodystansowych podróży kosmicznych i ich eksploracji.

„Demonstracja kwantowych czujników inercyjnych OTV 8 to ważny krok naprzód w zakresie odporności operacyjnej Guardianów w kosmosie” – powiedział dowódca Space Delta 9, pułkownik Ramsey Hom. „Niezależnie od tego, czy nawigujemy poza orbitami okołoziemskimi w przestrzeni okołoksiężycowej, czy operujemy w środowiskach pozbawionych GPS, kwantowe czujniki inercyjne zapewniają niezawodne możliwości nawigacyjne tam, gdzie nawigacja GPS jest niemożliwa. Ostatecznie technologia ta znacząco przyczynia się do naszych działań w ramach Piątej Eskadry Operacji Kosmicznych i w całych Siłach Kosmicznych, gwarantując ruch i manewrowość nawet w środowiskach pozbawionych GPS”.

Zespoły Boeinga i Sił Kosmicznych przygotowują samolot kosmiczny do startu w ośrodku Boeinga w Centrum Kosmicznym im. Kennedy'ego na Florydzie. Od inauguracyjnego startu w kwietniu 2010 roku konstrukcja ta spędziła w kosmosie ponad 4200 dni.

Boeing, wiodąca globalna firma lotniczo-kosmiczna i czołowy eksporter w USA, opracowuje, produkuje i serwisuje samoloty komercyjne, produkty obronne i systemy kosmiczne dla klientów w ponad 150 krajach. Boeing angażuje się w budowanie kultury opartej na podstawowych wartościach: bezpieczeństwie, jakości i uczciwości.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony