Przejdź do treści
Boeing 737-800 we flocie Aeroflotu (fot. Gerard van der Schaaf/CC BY 2.0/Wikimedia Commons)
Źródło artykułu

Rosyjskie linie lotnicze rozbierają zachodnie samoloty przez brak części zamiennych

Sankcje wobec Rosji skutkują tym, że rosyjscy przewoźnicy lotniczy nie mają dostępu do części zamiennych i muszą sobie radzić inaczej.

W momencie, w którym w ramach sankcji odcięto od nowych części zamiennych do samolotów rosyjskich przewoźników, eksperci przewidywali, że skończy się to tym, że maszyny będą rozbierane na części. Przewidywania się sprawdzają, jak twierdzi Reuters powołujący się na źródła branżowe.

Co najmniej jeden Suchoj Superjet 100 i jeden Airbus A350 są obecnie uziemione i kanibalizowane na części. Obie maszyny należą do Areofłotu, a A350, jak twierdzi anonimowo źródło Reutersa, jest praktycznie nowy. Na części rozbierane są również należące do rosyjskiego narodowego przewoźnika Boeingi 737 i Airbusy A320. Areofłot potrzebuje bowiem części zamiennych do utrzymania przewozów.

Czytaj całość artykułu na stronie www.rp.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony