Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rosyjskie linie lotnicze mogą uziemić Sukhoi Superjet 100

Rosyjskie linie lotnicze mogą zostać zmuszone do uziemienia samolotów Sukhoi Superjet 100. Jak informują miejscowe media, pojawiły się obawy związane z obsługą jednostek napędowych SaM146 stosowanych w tych konstrukcjach, ponieważ ich jedyny dostawca, rosyjsko francuski PowerJet, zaprzestał ich napraw i bieżącej obsługi. IrAero, linia lotnicza z siedzibą w Irkucku w Rosji, ostrzegła władze regionalne, że rosyjscy przewoźnicy lotniczy wykorzystujący rosyjskiej produkcji Sukhoi Superjet 100 mogą nie być w stanie długo nimi latać.

Kierownictwo trzech kolejnych rosyjskich linii lotniczych wyraziło podobne obawy, a jedna z nich podkreśla, że do od jesieni 2022 r. może zostać zmuszona do zaprzestania korzystania z Superjeta bowiem międzynarodowe sankcje nałożone na Rosję uniemożliwiają naprawę i bieżącą obsługę silników SaM146.

Floty trzech największych rosyjskich linii lotniczych składają się głównie z samolotów produkowanych przez Airbusa i Boeinga, jednak oba koncerny przestały obsługiwać rosyjskie samoloty, co wiąże się z wstrzymaniem dostaw części, obsługi i usług wsparcia technicznego. Zagraniczni leasingodawcy po anulowaniu kontraktów i zażądaniu zwrotu swoich aktywów, mogą przejąć te samoloty, jeśli tylko one wylądują gdzieś na zagranicznych lotniskach. W związku z tym Rosja postanowiła wrócić do wygaszonych już programów Ił-96 i Tu-214, a także zwiększyć produkcję Sukhoi Superjet 100. Obecnie w Rosji eksploatowanych jest 150 Superjetów, głównie przez Aeroflot i jej dwie spółki zależne Rossiya i Red Wings.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony