Przejdź do treści
Źródło artykułu

Qantas ma zapłacić 59 mln dolarów za nielegalnie zlecone na zewnątrz prace obsługi naziemnej

Australijski Sąd Federalny nakazał Qantas zapłatę kary w wysokości 59 mln dolarów (90 mln dolarów australijskich) za nielegalne zwolnienie 1800 pracowników naziemnych na 10 lotniskach w całym kraju i zastąpienie ich pracownikami zleconymi na zewnątrz.

Sędzia Sądu Federalnego Michael Lee stwierdził, że australijski przewoźnik narodowy wyraził „niewłaściwe przeprosiny”, ponieważ bardziej martwił się o wpływ sprawy na firmę niż o wpływ, jaki sprawa wywarła na nielegalnie zwolnionych pracowników.

Lee nakazał zapłatę 32,5 mln dolarów (50 mln dolarów australijskich) bezpośrednio na rzecz Związku Zawodowego Pracowników Transportu (TWU), a dodatkowa kara w wysokości 26 mln dolarów (40 mln dolarów australijskich), która może zostać nałożona na poszkodowanych pracowników, zostanie zatrzymana do zapłaty w przyszłości.

18 sierpnia 2025 r. Qantas poinformował, że zaakceptował decyzję Sądu Federalnego w sprawie kary.

„Dzisiejszy wyrok pociąga nas do odpowiedzialności za nasze działania, które wyrządziły realną krzywdę naszym pracownikom” – poinformował Qantas w oświadczeniu.

Linie lotnicze poinformowały również o wpłaceniu 78 milionów dolarów (120 milionów dolarów australijskich) na fundusz odszkodowawczy dla wszystkich poszkodowanych byłych pracowników, którym zarządza australijska kancelaria prawna Maurice Blackburn.

„Szczerze przepraszamy każdego z 1820 pracowników obsługi naziemnej oraz ich rodziny, które ucierpiały w wyniku tego zdarzenia” – powiedziała Vanessa Hudson, dyrektor generalna grupy Qantas.

Prezes linii lotniczych przyznała, że decyzja o outsourcingu sprzed pięciu lat spowodowała poważne trudności dla wielu byłych pracowników linii lotniczych i ich rodzin, „szczególnie w tak niepewnych czasach”.

„W ciągu ostatnich 18 miesięcy ciężko pracowaliśmy nad zmianą sposobu działania, aby odbudować zaufanie naszych pracowników i klientów. To pozostaje naszym najwyższym priorytetem, ponieważ staramy się odzyskać utracone zaufanie” – powiedział Hudson, dodając, że skutki tej sytuacji „odczuli nie tylko ci, którzy stracili pracę, ale cała nasza załoga”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony