Prace techniczne powodują zakłócenia w operacjach Max Air
Nigeryjska linia lotnicza Max Air tymczasowo zawiesiła część swoich operacji lotniczych z powodu planowej obsługi technicznej samolotów.
Przewoźnik z siedzibą na lotnisku Kano International Airport (KAN), oferujący usługi krajowe i międzynarodowe, ogłosił zakłócenia w swoim styczniowym rozkładzie lotów. W oficjalnym oświadczeniu wskazał, że w okresie od 4 do 8 stycznia 2025 r. „niektóre trasy mogą zostać zmienione lub odwołane”.
„Chcemy poinformować o tymczasowych zakłóceniach w naszych operacjach lotniczych, ponieważ przeprowadzamy planowe prace obsługowenaszych samolotów. Ta konieczna konserwacja zapewnia, że nadal będziemy świadczyć Państwu bezpieczne, niezawodne i wydajne usługi”, czytamy w oświadczeniu.
„Jednak zapewniamy, że do 9 stycznia 2025 r. wszystkie rozkłady powrócą do normalnego harmonogramu”, podsumował przewoźnik.
Max Air obsługuje zróżnicowaną flotę składającą się z pięciu B737-300, jednego B737-400, dwóch szerokokadłubowych samolotów B747-400, jednego B777-200 i Embraera ERJ-135BJ.
Jednak dane Ch-aviation.com ujawniają, że w tej chwili aktywne pozostają tylko dwa samoloty: jeden B737-400 i Embraer ERJ-135NJ skonfigurowany do operacji VIP. Reszta floty, w tym trzy wąskokadłubowe samoloty B737-300, dwa B747-400 i jedyny B777-200, od dłuższego czasu pozostają na ziemi. W międzyczasie dwa B737-300 przechodzą naprawy w Yola (YOL) w Nigerii.
4 grudnia 2024 r., podczas wykonywania lotu VM-1623 z Maiduguri (MIU) do Lagos (LOS) w B737 linii Max Air (znaki rejestracyjne 5N-BBM), doszło do pożaru silnika. Incydent miał miejsce w początkowej fazie wznoszenia, kiedy ten prawie 28 letni samolot zderzył się z ptakiem, co spowodowało przeciągnięcie sprężarki jednego z silników CFM56. Na szczęście załoga zdołała zawrócić i bezpiecznie wylądować na lotnisku MIU, bez zgłaszania dalszych incydentów.
Komentarze