Pierwszy A330neo w barwach Virgin Atlantic (film)
Linie Virgin Atlantic odebrały pierwszego w ich flocie Airbusa A330neo. Wydzierżawiły go od spółki Air Lease Corporation. A330neo ma odegrać kluczową rolę w modernizacji eksploatowanej przez firmę floty. Będzie 50. maszyną Airbusa użytkowaną przez brytyjskiego przewoźnika. Virgin Atlantic stanie się pierwszym operatorem A330neo w Wielkiej Brytanii. Zamówił 13 maszyn tego typu (z tego sześć w leasingu od ALC) z zamiarem wejścia w posiadanie nawet 16 takich szerokokadłubowców.
A330 to najpopularniejsza rodzina samolotów szerokokadłubowym w historii pod względem klientów i tras. Należący do niej A330neo jest bezkonkurencyjny pod względem rentowności na rynku połączeń średniego i dalekiego zasięgu. Samolot napędzają silniki Rolls-Royce Trent 7000, zapewniające znacznie niższe koszty eksploatacji w przeliczeniu na miejsce pasażerskie i o 25% mniejsze spalanie paliwa oraz emisję dwutlenku węgla w porównaniu z samolotami konkurencji należącymi do poprzedniej generacji. Wdrożenie A330neo do Virgin Atlantic odznacza dla pilotów ujednolicenie kokpitów między A330 i A350 oraz bezproblemową obsługę pasażerów, bowiem przewoźnik używa już 9 najnowocześniejszych samolotów A350-1000.
Pasażerowie A330neo docenią kabinę Airspace, zapewniającą nowy poziom komfortu podróży. Składają się nań większa przestrzeń osobista, większe schowki podsufitowe na bagaż podręczny, nowy system oświetlenia i dostęp do najnowszych systemów rozrywki pokładowej i internetu. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A330neo jest wyposażony w najnowocześniejszy system filtrowentylacji, zapewniający czyste i bezpieczne powietrze podczas lotu. Samolot dla Virgin Atlantic jest skonfigurowany tak, aby pomieścić 262 pasażerów w trzech klasach, w tym 32 podróżnych w wyższej klasie (z drzwiami zapewniającymi prywatność) oraz w dwóch pomieszczeniach (Retreat Suites).
Korzystający z najwyższego w rodzinie silników Trent współczynnika dwuprzepływowości, Trent 7000 wyróżnia się znaczną oszczędnością w zużyciu paliwa w przeliczeniu na fotel pasażerski w porównaniu do poprzednika i znacznie mniejszym emitowanym hałasem. Jest certyfikowany do zasilania mieszanką paliwową, zawierającą do 50 procent paliwa SAF. Lot dostawczy na trasie Tuluza - Londynu Heathrow A330neo dla Virgin Atlantic odbył zatankowany paliwem zawierającym 35 proc. SAF.
Pierwszy A330neo w barwach Virgin Atlantic
Komentarze