Przejdź do treści
A350 dla Philippine Airlines - wizualizacja (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Philippine Airlines stawiają na A350-1000 w przyszłej flocie długodystansowej

Przedstawiciele Philippine Airlines (PAL) podpisali z Airbusem porozumienie (MoU) dotyczące zakupu dziewięciu samolotów pasażerskich A350-1000. W projekcie przewoźnika Ultra Long Haul Fleet szerokokadłubowce będą obsługiwały loty non-stop z Manili do Ameryki Północnej, w tym na wschodnie wybrzeża USA i Kanady.

Nowe samoloty dołączą do dwóch Airbusów A350-900, które w barwach przewoźnika kursują już na trasach do Australii, Ameryki Północnej i państw Azji. Podobnie jak A350-900, odrzutowce modelu A350-1000 dla PAL będą zabudowane w układzie trzyklasowym, z oddzielnymi strefami biznes, premium ekonomiczną i ekonomiczną.

Kpt. Stanley K. Ng, prezes i dyrektor operacyjny PAL, zauważył, że zasięg A350-1000 umożliwi przewoźnikowi latanie bezpośrednie na trasach transpacyficznych i transpolarnych w obu kierunkach przez cały rok. Wśród tras tych znajdą się jedne z najdłuższych lotów pasażerskich na świecie, łączące Filipiny m.in. z Nowym Jorkiem i Toronto. Dzięki większej flocie A350, PAL będą też mogły znowu połączyć bezpośrednio Filipiny z Europą. „A350-1000 łączy w sobie większy zasięg z większą pojemnością, potrzebną do obsłużenia spodziewanych przyszłych potoków pasażerskich. Ten samolot umożliwi PAL realizację planu ekspansji w zrównoważony sposób, oferując pasażerom wyjątkowy komfort podróży. Dzięki niemu wypełnimy naszą misję łączenia świata oraz rozwoju handlu i turystyki”.

Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa, powiedział: „A350 wożąc pasażerów dalej i wygodniej, zapewnia skokowy postęp w dziedzinie oszczędności paliwa i ograniczenie emisji spalin. Te cechy sprawiły, że A350 jest zamawiany przez wiodące linie lotnicze na całym świecie. Cieszymy się na bliską współpracę z naszym wieloletnim klientem, Philippine Airlines, wdrażającym program modernizacji floty dalekiego zasięgu”.

A350 to najnowocześniejszy i najbardziej rentowny samolot szerokokadłubowy na rynku, wyznaczający nowe standardy podróży międzykontynentalnych. Oferuje najdłuższy zasięg ze wszystkich obecnie produkowanych odrzutowców pasażerskich - bez międzylądowania jest w stanie pokonać 8700 mil morskich (16100 km). Do końca kwietnia br. Airbus zdobył od 54 klientów z całego świata wiążące zamówienia na 928 maszyn z rodziny A350, co pozwala zaliczyć ją do grona odnoszących największe sukcesy rynkowe w historii lotnictwa. Około 530 A350 lata obecnie w barwach 40 linii lotniczych, obsługując głównie trasy długodystansowe.

Philippine Airlines użytkują różne typy Airbusów. Trasy międzykontynentalne obsługują przy pomocy A350. Na trasach na Bliski Wschód, do Australii i różnych miejsc w Azji latają A330-300. PAL dysponuje również flotą wąskokadłubowców A320 i A321 do obsługi rozległej krajowej i regionalnej siatki połączeń z hubów w Manili i Cebu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony