Przejdź do treści
Źródło artykułu

Oświadczenia Boeinga, NTSB oraz FAA dotyczące katastrofy B738 China Eastern Airlines

Koncern Boeing, Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) oraz Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydały oficjalne oświadczenia dotyczące katastrofy B738 (znaki rejestracyjne B-1791) China Eastern Airlines, który 21 marca rozbił się w górach Guangxi. W zdarzeniu zginęło 132 osoby, wszyscy przebywający na pokładzie statku powietrznego.

21 marca 2022 r. samolot wykonywał lot MU5735 z Kunming do Guangzhou, gdy o 06:22 UTC kontrola ruchu lotniczego straciła z nim kontakt. Później potwierdzono, że rozbił się w górach Guangxi w południowych Chinach. Państwowe media potwierdziły, że nie znaleziono żadnych ocalałych, a dane FlightRadar24 wskazują, że B738 wszedł w strome nurkowanie z wysokości 29100 stóp.

Samolot potem na krótko wyrównał, ale następnie znowu zaczął nurkować osiągając prędkość opadania 31 tys. stóp na minutę. Nagłe opadnięcie samolotu na prawie 8000 metrów w ciągu dwóch minut skłoniło śledczych do zasugerowania, że jedną z rozpatrywanych przyczyn zdarzenia mogło być celowe skierowanie samolotu w stronę ziemi.

W oświadczeniu wydanym 21 marca 2022 r. Boeing napisał: „Nasze myśli są z pasażerami i załogą lotu MU5735 China Eastern Airlines. Współpracujemy z linią lotniczą i jesteśmy gotowi ją wspierać. Boeing jest w kontakcie z Amerykańska Narodową Radą Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) i nasi eksperci techniczni są przygotowani do pomocy w dochodzeniu prowadzonym przez Administrację Lotnictwa Cywilnego Chin”.

NTSB opublikowało również swoje oficjalne oświadczenie za pośrednictwem Twittera, podkreślając, że dochodzeniem kieruje Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego (CAAC). Zarząd NTSB wyznaczył śledczego ds. bezpieczeństwa lotniczego jako akredytowanego przedstawiciela USA do badania lotu MU5735.

Tymczasem FAA poinformowała, że jeśli zostanie poproszona, to jest gotowa pomóc w wysiłkach mających na celu wyjaśnienie przyczyn zdarzenia. Po katastrofie akcje Boeinga spadły o 3,6%. Według FlightRadar24 samolot B737 biorący udział w wypadku został dostarczony do China Eastern Airlines (CIAH) (CEA) w czerwcu 2015 r. Flota samolotów China Eastern Airlines (CIAH) (CEA) składa się z 289 odrzutowców rodziny B737, 20 B777 i 10 B787 Dreamliner. Ponadto grupa posiada łącznie siedem regionalnych odrzutowców COMAC ARJ21.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony