Przejdź do treści
Źródło artykułu

Linie WestJet prosiły pasażerów o nagrywanie pracy personelu pokładowego

Kanadyjskie linie lotnicze WestJet przeprosiły swoich pracowników i klientów po tym, jak wcześniej chciały zaangażować pasażerów w nagrywanie pracy personelu pokładowego bez poinformowania ich o tym. Przedstawiciele WestJet poprosili 14 pasażerów, którzy uczestniczyli w ankiecie internetowej, o uchwycenie momentów, które były dla nich najważniejsze.

"Chcąc uchwycić momenty, które są najbardziej istotne dla naszych gości w ciągu siedmiu dni poprosiliśmy 14 osób uczestniczących w ankiecie online, aby nagrali oni i przekazali nam swoje doświadczenia z pokładów samolotów WestJet. W tym czasie wykonywaliśmy ok. 7 tys. lotów"- powiedział rzecznik przewoźnika.

Mimo że linie zaznaczyły, iż "żadna z tych osób nie dostarczyła materiałów wideo pokazujących pracę personelu WestJet czy też momentów z jakiegoś lotu, to załogi były oburzone, że pasażerowie zostali poinstruowani, aby robić to bez ich wiedzy.

Kanadyjski Związek Pracowników Sektora Publicznego (The Canadian Union of Public Employees), który reprezentuje stewardessy Air Canada, nazwał działania WestJet naruszeniem prywatności pracowników i podkreślał, że jest to niedopuszczalne. Pracownicy WestJet dowiedzieli się o programie po tym, jak powiedział im o tym jeden z pasażerów. Następnie jedna ze stewardess upubliczniła ten fakt na forum firmy.

Po negatywnej reakcji ze strony personelu, WestJet zdecydował się zawiesić program i przeprosić załogę oraz pasażerów. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony