Linie Air New Zealand poprosiły personel o wolontariat w celu uzupełnienia braków w sile roboczej
Linie Air New Zealand poprosiły personel o poświęcenie dodatkowych godzin i czasu na wolontariat, aby wypełnić luki w sile roboczej przewoźnika podczas pracowitego okresu wakacyjnego w lipcu.
Linie lotnicze poinformowały, że przeżywają najbardziej pracowity sezon ferii zimowych od trzech lat i jako przyczynę niedoborów podały wyższą niż zwykle liczbę zachorowań wśród pracowników.
W liście skierowanym do personelu, który 14 lipca 2022 r. został skomentowany przez lokalną gazetę The New Zealand Herald, Air New Zealand powiedziały, że "poszukują chętnych wolontariuszy", którzy mogą pomóc przewoźnikowi "rozprzestrzenić trochę magii z klientami w okresie wakacji szkolnych na lotniskach w Auckland (AKL), Wellington (WLG) i Christchurch (CHC)".
"Podobnie jak nasze loty, twoje wspaniałe umiejętności są pożądane" – napisano w oświadczeniu linii lotniczej, dodając, że prosi ona o dodatkową pomoc od teraz do 25 lipca 2022 r.
Air New Zealand już wcześniej ostrzegały pasażerów o potencjalnej presji operacyjnej i opóźnieniach spowodowanych niedoborem personelu. To nie pierwszy raz, kiedy linia lotnicza wdrożyła system oparty na wolontariacie, aby poradzić sobie z rosnącym zapotrzebowaniem pasażerów na podróże lotnicze w okresach intensywnego urlopu.
Przewoźnik może stanąć w obliczu większej presji, gdy kraj w końcu wznowi wszystkie międzynarodowe podróże lotnicze i do 31 lipca całkowicie otworzy swoje granice. Rygorystyczne ograniczenia podróży związane z COVID-19 zostaną zniesione zarówno w przypadku podróży lotniczych, jak i morskich.
Komentarze