KLM zainwestuje w czystsze, cichsze i paliwooszczędne samoloty
W najbliższych latach Holenderskie Linie KLM planują dużą modernizację swojej floty dalekiego zasięgu, poprzez zastąpienie starszych modeli samolotów nowymi maszynami z rodziny Airbus A350. Szerokokadłubowy Airbus A350 jest uznawany za najbardziej wydajny i najcichszy samolot swojej generacji, dzięki któremu linia będzie mogła znacznie obniżyć emisję CO2 i poziom hałasu. Realizacja zamówienia na samoloty A350 podlega aktualnie uzgodnieniom z Radą Zakładową KLM.
„To bardzo ważny dzień dla KLM, dzięki któremu możemy zrobić duży krok w przyszłość. Zamówienie na nowoczesne Airbusy A350 pomoże nam zmodernizować naszą flotę samolotów dalekiego zasięgu, która będzie teraz czystsza względem środowiska, cichsza i znacznie bardziej paliwooszczędna. Jest to bardzo istotne z punktu widzenia realizacji naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Co więcej, dzięki nowym, nowoczesnym samolotom, będziemy mogli zaoferować naszym pasażerom większą wygodę podczas lotów międzykontynentalnych.” – powiedziała Prezes i Dyrektor Generalna KLM Marjan Rintel.
Grupa Air France KLM podpisała umowę z Airbusem łącznie na 50 samolotów typu Airbus A350-900 i A350-1000, z opcją zakupu na 40 kolejnych maszyn. Zamówione samoloty zostaną przydzielone pomiędzy KLM i Air France zgodnie z dynamiką lokalnych rynków i warunkami regulującymi zamówienie. Nowe Airbusy A350 pojawią się na pierwszych trasach KLM w 2026 roku, zastępując Boeingi 777-200ER, Airbusy A330-200 i A330-300.
Nowoczesne parametry – aby mniej szkodzić środowisku
Zamówione Airbusy mają istotne parametry, pomocne w zrównoważonym rozwoju firmy i stanowią ważny krok w budowaniu czystszej i cichszej floty KLM. Samoloty te są o 40% cichsze i zużywają o 25% mniej paliwa, między innymi dzięki temu, że ich kadłub jest zbudowany w dużej mierze ze wzmocnionych, lekkich materiałów (kompozytów i tytanu). W efekcie maszyna może pokonywać dłuższe dystanse przy niższym zużyciu paliwa, a tym samym niżej emisji CO2. Na redukcję dwutlenku węgla podczas eksploatacji A350 będzie też miało wpływ zastosowanie mieszanki z udziałem zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) oraz innowacje operacyjnymi i wysoka wydajność maszyny.
Komentarze