Przejdź do treści
Źródło artykułu

Katastrofa B734 linii Swiftair w Wilnie (film z podejścia)

25 listopada 2024 r., B734 linii Swiftair (latający w barwach DHL – znaki rejestracyjne EC-MFE) w wersji cargo, wykonywał lot ED-5960 z Lipska (Niemcy) do Wilna (Litwa) z czterema osobami na pokładzie.

O 03.30 UTC, samolot znajdował się na końcowym podejściu do pasa nr 19, gdy z niewyjaśnionych jeszcze przyczyn spadł na budynki w pobliżu ulicy Žirnių, ok 1,5 km przed progiem pasa startowego i stanął w płomieniach. Jeden z pilotów zginął na miejscu, jeden jest poszukiwany, a dwie kolejne osoby z obrażeniami zostało zabranych do szpitala.

W związku z katastrofą, lotnisko zostało zamknięte, a wszystkie przyloty przekierowane na inne lotniska. O 05.30 UTC zostało ponownie otwarte.

Wizualizacja lotu B734 linii Swift, fot. źródło flightradar24

Notamy:

A5300/24 NOTAMN
Q) EYVL/QFALC/IV/NBO/A /000/999/5438N02517E005
A) EYVI B) 2411250354 C) 2411250500 EST
E) AERODROME CLOSED DUE TO AN EMERGENCY

Katastrofa B734 Swift w Wilnie, fot. err

Metary:

EYVI 250520Z 17016KT 9999 OVC008 01/M00 Q1020 NOSIG=
COR EYVI 250450Z 18016KT 9999 OVC008 01/M00 Q1020 NOSIG=
EYVI 250420Z 18016KT 9999 OVC008 01/M00 Q1020 NOSIG=
EYVI 250350Z 18015KT 9999 OVC008 01/M00 Q1020 TEMPO OVC005=
EYVI 250320Z 18017KT 9999 OVC007 01/M01 Q1020 TEMPO OVC005=
COR EYVI 250250Z 17017KT 9999 OVC008 01/M01 Q1020 TEMPO OVC005=
EYVI 250220Z 18016KT 9999 OVC009 01/M01 Q1020 TEMPO OVC005=
EYVI 250150Z 17016KT 9999 OVC010 01/M01 Q1020 NOSIG=
EYVI 250120Z 18016KT 9999 OVC011 01/M01 Q1020 NOSIG=
EYVI 250050Z 17016KT 9999 OVC012 01/M01 Q1020 NOSIG=
EYVI 250020Z 17015KT 9999 -SNRA OVC013 01/M01 Q1021 NOSIG=
EYVI 242350Z 17016KT 9999 -SNRA BKN014 BKN041 01/M02 Q1021 NOSIG=
EYVI 242320Z 17016KT 9999 BKN016 01/M02 Q1021 NOSIG=
EYVI 242250Z 17014KT 9999 OVC021 00/M02 Q1021 NOSIG=

Film z kamery przemysłowej dokumentujący przebieg podejścia i uderzenie B734 w ziemię. Widok udostępniony przez Teltonika High-Tech Hill security cameras.

Film dokumentujący przebieg katastrofy

Wizualizacja obszaru objętego widokiem z kamery przemysłowej

Zapis korespondencji ATC z momentu katastrofy - należy przewinąć do 03.30 UTC. (LINK)

Więcej informacji na ten tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony