Przejdź do treści
Źródło artykułu

Incydent: Poważne uszkodzenia A320 linii LATAM po przelocie przez burzę (film)

27 października 2022 r., A320 należący do linii LATAM (znaki rejestracyjne CC-BAZ) wykonywał lot LA-1325 z Santiago (Chile) do Asuncion (Paragwaj) z 48 osobami na pokładzie. Samolot zbliżał się do pasa 20 lotniska docelowego, kiedy na wysokości 2400 stóp MSL załoga zainicjowała odejście na drugi krąg ze względu na napotkanie niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Następnie piloci podjęli decyzję o przekierowaniu lotu do Foz de Iguacu PR (Brazylia), gdzie bezpiecznie wylądowali na pasie 33 około 40 minut po go around. Samolot pozostawał na ziemi w Foz de Iguacu przez około 3h 20 min, po czym wystartował i ponownie skierował się do Asuncion.

Podczas podejścia do pasa 20 w Asuncion statek powietrzny wleciał w burzę, która uszkodziła kopułę radaru na nosie samolotu oraz szybę kokpitu po stronie kapitańskiej. Pomimo tych uszkodzeń załodze udało się wylądować.
Nikt znajdujący się na pokładzie nie odniósł obrażeń.

Uszkodzenia A320 linii LATAM po przelocie przez burzę

W specjalnym oświadczeniu przewoźnik poinformował, że samolot napotkał trudne warunki pogodowe na trasie lotu i wykonał awaryjne lądowanie w Asuncion. Pasażerowie i załoga opuścili pokład w dobrej kondycji.

Metary Asuncion:

SGAS 270400Z 00000KT 9999 BKN020 21/20 Q1007=
SGAS 270300Z 23004KT 9999 SCT020 22/20 Q1008 RETS=
SGAS 270200Z 05009KT 9999 TS FEW010 OVC020 FEW040CB 22/21 Q1007=
SGAS 270114Z 06005KT 9999 TS FEW010 OVC020 FEW040CB 22/21 Q1007=
SGAS 270100Z 24010G28KT 9999 TS FEW010 OVC020 FEW040CB 23/21 Q1008=
SGAS 270036Z 07015G26KT 9000 -TSRA SCT008 OVC020 FEW040CB 22/21 Q1003=
SGAS 270000Z VRB05KT 8000 -TSRA SCT008 OVC020 FEW040CB 23/21 Q1006=
SGAS 262300Z VRB06KT 7000 TSRA SCT008 OVC020 FEW040CB 22/22 Q1007=
SGAS 262200Z 18017KT 7000 TSRA SCT008 OVC020 FEW040CB 22/22 Q1007=
SGAS 262132Z 21027G38KT 0200 +TSRA SCT008 OVC020 FEW040CB 22/22 Q1006=
SGAS 262122Z 20026G40KT 1500 +TSRA SCT010 OVC020 FEW040CB 24/21 Q1006=
SGAS 262100Z 19030G40KT 5000 TSRA BKN010 OVC027 FEW040CB 26/21 Q1005=

SGAS 262038Z 03009KT 9999 TS SCT027 FEW040CB 33/21 Q1001=
SGAS 262038Z 03009KT 9999 TS SCT027 FEW040CB 33/21 Q1001=
SGAS 262000Z 02010KT 9999 FEW033 34/21 Q1001=
SGAS 261900Z 36016KT 310V020 9999 FEW033 35/20 Q1002=
SGAS 261800Z 01018KT CAVOK 36/21 Q1002=
SGAS 261700Z 36019KT 9999 FEW033 36/20 Q1004=
SGAS 261600Z 02022G32KT 9999 FEW033 35/19 Q1005=

Uszkodzona szyba kokpitu po stronie kapitańskiej A320 linii LATAM

Metary Foz de Iguacu:

SBFI 270400Z 34012KT 9999 -TSRA SCT020 FEW025CB 20/18 Q1012=
SBFI 270300Z 07006KT 9999 VCTS SCT020 FEW025CB 20/18 Q1012=
SBFI 270200Z 16007KT 9999 VCTS SCT020 FEW025CB 20/18 Q1013 RETS=
SBFI 270100Z 18008KT 9999 -TSRA SCT020 FEW025CB 21/18 Q1013 RERA=
SBFI 270021Z 22007KT 9999 -TSRA SCT020 FEW025CB 21/18 Q1013 RERA=
SBFI 270000Z 21013G28KT 5000 TSRA SCT020 FEW025CB 23/18 Q1011=
SBFI 270000Z 21013G28KT 5000 TSRA SCT020 FEW025CB 23/18 Q1011=
SBFI 262346Z 23013G26KT 9999 FEW020 FEW025TCU 25/18 Q1010=
SBFI 262300Z 04004KT 9999 FEW020 29/16 Q1006=
SBFI 262200Z 02007KT 9999 FEW020 31/15 Q1005=
SBFI 262100Z 02009KT 9999 FEW020 32/14 Q1005=

SBFI 262000Z 02012KT 9999 FEW020 34/13 Q1004=
SBFI 261900Z 36014KT CAVOK 34/14 Q1005=
SBFI 261900Z 36014KT CAVOK 34/14 Q1005=
SBFI 261800Z 36014G24KT 9999 FEW020 35/13 Q1006=
SBFI 261700Z 36013KT CAVOK 34/14 Q1007=
SBFI 261600Z 36014KT CAVOK 33/14 Q1008=

Uszkodzenia A320 linii LATAM po przelocie przez burzę

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony