Przejdź do treści
ES-30 Air Canada w locie (fot. Heart Aerospace)
Źródło artykułu

Heart Aerospace z nowym samolotem. Air Canada i Saab nowymi udziałowcami

Szwedzki producent lotniczy Heart Aerospace zaprezentował w ostatnich dniach znaczące aktualizacje projektu swojego pierwszego samolotu elektrycznego ES-30 i potwierdził, że Air Canada oraz Saab zostali nowymi mniejszościowymi udziałowcami.

Nowy samolot zastąpić w pracach rozwojowych 19-miejscowy ES-19, którego projekt został zademonstrowany w 2020. Heart twierdzi, że ES-30 rozpocznie pierwsze loty komercyjne w 2028 czyli dwa lata później niż planowano to w przypadku ES-19.

Nowy projekt samolotu, nazwany ES-30, jest regionalnym samolotem elektrycznym o pojemności 30 pasażerów i zastępuje wcześniejszy 19-miejscowy projekt znany pod oznaczeniem ES-19. Napędzany ma być czterema silnikami elektrycznymi zasilanymi z akumulatorów, co ma pozwalać maszynie pracować przy zerowej emisji i niskim poziomie hałasu.

Jesteśmy zachwyceni, że dwóch tak silnych partnerów jak Saab i Air Canada dołączyło do naszej misji elektryfikacji regionalnych podróży lotniczych. Dorastając w Szwecji widziałem, że Saab był zawsze synonimem przemysłu lotniczego, a nasze partnerstwo nie tylko wesprze nasz program, ale pomoże nam stać się częścią dumnego szwedzkiego dziedzictwa lotniczego. Air Canada jest strategicznie ważnym partnerem. To jedna z największych na świecie sieci obsługiwanych przez regionalne turbośmigłowce – powiedział Anders Forslund, założyciel i dyrektor generalny Heart Aerospace.

ES-30 posiadać będzie w kabinie pasażerskiej układ siedzeń 2-1, samolot będzie wyposażony także w kuchnię i toaletę. W kabinie znajdować się będą schowki na bagaż podręczny, które uzupełniają duży zewnętrzny przedział bagażowy i towarowy, zapewniając liniom lotniczym elastyczność operacji.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony