Przejdź do treści
Źródło artykułu

Grupa lotnictwa biznesowego przyłącza się do Dassault w postępowaniu sądowym przeciwko Komisji Europejskiej

Europejskie Stowarzyszenie Lotnictwa Biznesowego (EBAA) dołączyło do Dassault Aviation w postępowaniu sądowym przeciwko Komisji Europejskiej.

W dniu 14 lutego 2024 r. Dassault wniósł skargę przeciwko Komisji w związku z ustawą delegowaną w sprawie taksonomii UE, którą EBBA określa jako „bezprecedensową i dyskryminującą”.

Według UE taksonomia UE to system klasyfikacji, który „pomaga kierować inwestycje do działań najbardziej potrzebnych do przejścia na zero netto i zrównoważenia środowiskowego”.

EBAA twierdzi jednak, że „obecny akt delegowany wyraźnie wyklucza lotnictwo korporacyjne, włączając lotnictwo komercyjne”, co stowarzyszenie postrzega jako decyzję „bezprecedensową i dyskryminującą”.

Według EBAA wykluczenie utrudnia „konkurencyjność” europejskich producentów, operatorów samolotów biznesowych i całego łańcucha wartości w sektorze.

EBBA wyraziła obawy, że ramy taksonomii UE spowodują, że bardziej wydajne i zrównoważone statki powietrzne w świecie lotnictwa korporacyjnego będą mniej atrakcyjne pod względem finansowania.

„Wyłączenie lotnictwa biznesowego z ram taksonomii UE to znaczące przeoczenie, które nie uwzględnia znacznego wkładu tego sektora w zrównoważony rozwój i postęp technologiczny” – powiedział Holger Krahmer, Sekretarz Generalny EBAA. „Ponadto, w nawiązaniu do Traktatów UE, Komisja Europejska nie ma prawa w akcie prawnym poddawać poszczególnych sektorów dyskryminacji bez dodatkowego uzasadnienia. Komisja dokonała arbitralnego aktu politycznego, który należy pilnie skorygować”.

To nie pierwszy raz, kiedy EBAA walczy z wyłączeniem lotnictwa korporacyjnego z aktu delegowanego do taksonomii.

„Pomimo szeroko zakrojonych wysiłków, w tym konsultacji i udziału społeczeństwa, ustawa została przyjęta z tym wyłączeniem” – stwierdził EBBA w oświadczeniu z 8 lipca 2024 r.

W odpowiedzi Dassault Aviation wniosła skargę o stwierdzenie nieważności, podnosząc między innymi, że wykluczenie narusza zasadę równości. W dniu 4 lipca 2024 r. zespół prawny EBAA złożył interwencję w celu poparcia apelacji Dassault Aviation.

„Ten krok prawny pokazuje zaangażowanie EBAA w ochronę konkurencyjności i przyszłości europejskich producentów, operatorów samolotów biznesowych i całego łańcucha wartości w tej kluczowej branży” – dodał EBBA.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony