Przejdź do treści
Źródło artykułu

Firma Reliable Robotics podpisuje kontrakt z USAF na bezzałogową wersję Cessny 208B Grand Caravan

26 sierpnia, firma Reliable Robotics poinformowała, że w ramach kontraktu o wartości 17,4 mln dolarów, dostarczy Siłom Powietrznym Stanów Zjednoczonych zautomatyzowaną Cessnę 208B Grand Caravan, wyposażoną w Reliable Autonomy System (RAS).

Umowa obejmuje integrację, testy i misje operacyjne jednosilnikowego samolotu turbośmigłowego, który jako bezzałogowy po raz pierwszy został oblatany w 2023 r. Według firmy, certyfikowana przez FAA technologia umożliwia ciągłość operacji przy ułamku kosztów w porównaniu z tradycyjnymi systemami, jednocześnie zachowując certyfikowane standardy bezpieczeństwa.

Siły Powietrzne planują wykorzystywać Caravana do misji zagranicznych, szczególnie w regionie Indo-Pacyfiku, gdzie trudne warunki i ograniczona dostępność pilotów mogą znacznie ograniczać operacje.

„Autonomia jest wykorzystywana przez wojsko od dziesięcioleci i jesteśmy przekonani, że po tym kontrakcie pokażemy wartość zautomatyzowanych operacji cargo i zwiększymy skalę wdrożenia” – powiedział emerytowany generał dywizji David O’Brien, wiceprezes ds. rozwiązań rządowych w Reliable.

System automatyzuje wszystkie fazy lotu – w tym kołowanie, start, przelot i lądowanie – i może być nadzorowany zdalnie dzięki wielowarstwowej redundancji i precyzyjnej technologii nawigacji.

Siły Powietrzne współpracowały z Reliable w ramach szeregu kontraktów i ćwiczeń mających na celu integrację autonomii z samolotami takimi jak Caravan i KC-135 Stratotanker. Siły Powietrzne zaangażowały również firmę w opracowanie Autonomy Government Reference Architecture (A-GRA) w celu obsługi wielozadaniowych, wieloplatformowych rozwiązań autonomicznych.

„Samoloty autonomiczne to prawdziwy multiplikator siły” – powiedział w oświadczeniu emerytowany generał Mike Minihan, kierujący w przeszłości Dowództwem Mobilności Powietrznej. „Automatyzacja Reliable pokazuje, w jaki sposób Siły Powietrzne wykorzystują autonomię nie tylko po to, by ograniczać ryzyko, ale także po to, by zwiększać liczbę i różnorodność lokalizacji, do których można dostarczać zaopatrzenie – bezpośrednio, bezpiecznie i w tempie niezbędnym do zwycięstwa”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony