Przejdź do treści
Źródło artykułu

Firma Deutsche Aircraft zaprezentowała prototyp D328eco

Firma Deutsche Aircraft zaprezentowała w ostatnich dniach pierwszy samolot testowy D328eco (TAC 1) w swojej siedzibie głównej w kampusie Airtech w Oberpfaffenhofen. W tym specjalnym wydarzeniu wzięło udział ponad 500 gości, w tym przedstawiciele niemieckiego rządu federalnego i rządu kraju związkowego Bawarii, a także partnerzy branżowi.

Zaprezentowanie D328eco, to przełomowy moment dla zrównoważonego lotnictwa regionalnego. Po ogłoszeniu pierwszego cięcia kadłuba podczas Farnborough Airshow w lipcu 2024 r. program utrzymał stałe tempo, przyczyniając się do postępów w kierunku bardziej wydajnej i ekologicznej przyszłości regionalnego transportu lotniczego.

Pokazanie naszego pierwszego samolotu testowego stanowi znaczące osiągnięcie w programie D328eco i ważny krok w kierunku naszych testów lotniczych. Ten kamień milowy symbolizuje nasze przejście od projektu koncepcyjnego do praktycznych testów i industrializacji. W Deutsche Aircraft z dumą przedstawiamy samolot o sprawdzonym DNA modelu Dornier 328, ulepszony pod kątem większej wydajności, zmniejszonej emisji i doskonałej obsługi klienta, co czyni go optymalnym wyborem dla regionalnych operatorów na całym świecie – ogłosił Nico Neumann, dyrektor generalny Deutsche Aircraft.

Prezentacja samolotu testowego podkreśla zaangażowanie Deutsche Aircraft w innowacje, dekarbonizację i łączność regionalną. D328eco to zmodernizowana wersja dobrze znanego samolotu regionalnego Dornier 328. Samolot, który będzie mógł zabrać maksymalnie 43 pasażerów, będzie wyposażony w nowe silniki turbośmigłowe Pratt & Whitney PW127XT-S, które będą początkowo zasilane biopaliwem wyprodukowanym w procesie Power-to-Liquid, w którym energia elektryczna, najlepiej ze źródeł odnawialnych, jest wykorzystywana do produkcji syntetycznych paliw ciekłych. Producent myśli także o zastosowaniu napędu wodorowego, który opracowywany jest obecnie we współpracy z firmą H2Fly.

Cały artykuł czytaj na stronie: https://www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony