FAA zatwierdziła STC na przenośny wyświetlacz przezierny w samolocie 737NG
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) zatwierdziła uzupełniający certyfikat typu (STC) dotyczący instalacji systemu AerAware enhanced flight vision system (EFVS) z wyświetlaczem przeziernym (HUD) w Boeingu 737NG.
AerAware EFVS został opracowany w ramach partnerstwa pomiędzy producentem HUD Universal Avionics i firmą AerSale, która kierowała programem STC. Zestaw obejmuje monitor ClearVision EFVS firmy Universal z dwoma wyświetlaczami SkyLens, zapewniający ulepszone widzenie (w podczerwieni), obraz syntetyczny i połączony obraz systemów wizyjnych.
Wyświetlacze są zasilane przez kamerę Universal EVS-5000, a unikalną cechą systemu SkyLens jest to, że piloci mogą oglądać obraz w dowolnym kierunku i nie są ograniczeni do pola widzenia stałego HUD-u.
„Certyfikowany do operacji EFVS od momentu przyziemienia i dobiegu w warunkach słabej widoczności, ClearVision poprawia dostępność większości portów lotniczych i zwiększa przepustowość podejścia na zatłoczonych lotniskach, co może w konsekwencji zmniejszyć liczbę opóźnionych lotów” – powiedział dyrektor generalny Universal Avionics, Dror Yahav.
„AerAware to jedyne komercyjnie opłacalne rozwiązanie, które znacznie zwiększa świadomość sytuacyjną podczas operacji przy ograniczonej widzialności dla tysięcy samolotów 737NG, w tym ponad stu Boeingów Business Jet. Dodatkowo zmniejsza wymagania dotyczące naturalnej widoczności podczas podejścia i zwiększa bezpieczeństwo”, dodał.
Komentarze