FAA nie rozwiązała długotrwałych problemów w nadzorze nad obsługą techniczną linii SkyWest
Nowy raport Biura Inspektora Generalnego (OIG) Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych wykazał, że Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) nie rozwiązała długotrwałych problemów w nadzorze nad praktykami obsługowymi linii lotniczych SkyWest. Opublikowany 28 lipca raport uwypukla utrzymujące się luki w sposobie, w jaki FAA monitoruje i egzekwuje przestrzeganie standardów obsługi technicznej i bezpieczeństwa u największego regionalnego przewoźnika w USA.
Pomimo licznych audytów wewnętrznych i wieloletnich obaw, śledczy stwierdzili, że agencja nie podjęła wystarczających działań w celu ograniczenia znanych zagrożeń lub zapewnienia pełnego przestrzegania protokołów bezpieczeństwa przez SkyWest.
Od 2021 r. FAA pracowała nad rozwiązaniem 32 zidentyfikowanych problemów w SkyWest. Do czasu przeglądu przez OIG rozwiązano 26 z nich, ale niezgodności nadal występowały – szczególnie w odniesieniu do praktyk zdalnego przywracania samolotów do eksploatacji. W trakcie audytu wskazano szereg problemów, w tym niewłaściwe odraczanie pozycji z Listy Minimalnego Wyposażenia (MEL), wysyłanie samolotów bez wymaganych inspekcji oraz przydzielanie pilotom zadań obsługowych wykraczających poza zakres zatwierdzonych procedur w podręcznikach firmy.
OIG wydało kilka zaleceń mających na celu usprawnienie procedur nadzoru FAA, zwiększenie odpowiedzialności oraz zapewnienie terminowego i spójnego reagowania na zagrożenia bezpieczeństwa. FAA zgodziła się z większością zaleceń i zobowiązała się do podjęcia działań naprawczych.



Komentarze