FAA daje Boeingowi 90 dni na opracowanie planu działania na rzecz jakości
Boeing ma 90 dni na przedstawienie kompleksowego planu działania mającego na celu rozwiązanie problemów określanych przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) jako „systemowe problemy z kontrolą jakości”.
28 lutego, administrator FAA Mike Whitaker skrócił o połowę sześciomiesięczny okres Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) na opracowanie planu działania mającego na celu osiągnięcie „istotnych ulepszeń” systemów jakości i bezpieczeństwa Boeinga.
Zalecenie NTSB stanowiło część wstępnego raportu na temat incydentu linii lotniczych Alaska Airlines, podczas którego 5 stycznia 2024 r., od samolotu odpadło jedno z okien kabiny/wyjścia awaryjnego i panelu mocującego. NTSB ustaliła, że doszło do tego, ponieważ zatyczki drzwi kadłuba Boeinga 737 MAX 9 nie zostały ponownie zamontowane po przedprodukcyjnych naprawach przeprowadzonych przez pracowników koncernu.
W oświadczeniu administrator Whitaker dodał, że wysiłki Boeinga mające na celu poprawę kontroli jakości muszą uwzględniać informacje zebrane w ramach trwającego audytu linii produkcyjnej przeprowadzanego przez agencję, a także ustalenia z przeglądu panelu ekspertów zleconego przez FAA. Agencja nakazała także podjęcie działań mających na celu dokończenie inicjatywy dotyczącej systemu zarządzania bezpieczeństwem, którą Boeing formalnie uruchomił w 2019 r.
Whitaker powiedział: „Boeing musi zobowiązać się do wprowadzenia rzeczywistych i głębokich ulepszeń. Dokonanie fundamentalnych zmian będzie wymagało nieustannego wysiłku ze strony kierownictwa firmy i zamierzamy pociągnąć ich do odpowiedzialności na każdym kroku, kierując się wspólnie rozumianymi kamieniami milowymi i oczekiwaniami”.
Komentarze