FAA chce, aby piloci byli mniej zależni od autopilota
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) wydała nowe wytyczne "Flightpath Management" odnoszące się do procedur lotu i szkolenia. Publikacja podkreśla, że piloci powinni móc pilotować samoloty manualnie, bez nadmiernej zależności od zautomatyzowanych systemów.
Wytyczne mają formę okólnika doradczego, który jest skierowany do operatorów wykonujących operacje na odrzutowych statkach powietrznych oraz do ośrodków szkoleniowych. Założeniem twórców publikacji jest uniknięcie sytuacji takich jak katastrofa Asiana Airlines, która kosztowała życie trzech ludzi, po tym jak niedoświadczony pilot miał problemy podczas lądowania samolotu, gdy zignorował „niespójności w logice automatyki statku powietrznego”.
„Zarządzanie trasą lotu jest szczególnie ważne w samolotach z wysoce zautomatyzowanymi systemami” – napisał rzecznik FAA. „Nawet gdy samolot leci na autopilocie, piloci zawsze powinni znać tor lotu i być w stanie interweniować w razie potrzeby. Niniejszy okólnik doradczy zapewnia ramy dla programów operacyjnych i szkoleniowych. I ma pomóc pilotom rozwinąć i utrzymać umiejętności w zakresie manualnego pilotowania oraz uniknąć nadmiernego polegania na automatyzacji”.
Advisory Circular FAA "Flightpath Management" dostępny jest tutaj (LINK)
Komentarze