Przejdź do treści
Źródło artykułu

Emirates wprowadzają SAF na lotach z lotniska Schiphol w Amsterdamie

Linie Emirates rozpoczęły w tym miesiącu realizację umowy paliwowej z Neste na lotnisku Schiphol w Amsterdamie. W 2024 r. do systemu paliwowego na lotnisku Schiphol zostanie dostarczonych ponad 2 mln galonów (ok. 7,6 mld litrów) mieszanki SAF.

Po dostarczeniu do systemu paliwowego Amsterdam Schiphol, mieszanka zawierać będzie ponad 700 000 galonów czystego SAF. Linie lotnicze Emirates współpracują również z Neste w celu wprowadzenia SAF na lotnisku Changi w Singapurze w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Paliwo SAF wykorzystywane w ramach tej umowy może być bezpiecznie dodawane do silników odrzutowych i lotniskowej infrastruktury paliwowej, a w czystej postaci zmniejsza emisję dwutlenku węgla w całym cyklu życia nawet o 80%* w porównaniu z konwencjonalnym paliwem lotniczym.

Pierwszy lot Emirates z wykorzystaniem SAF zmieszanego z paliwem lotniczym odbył się w 2017 roku z Chicago. Obecnie linie wykonują loty z Paryża, Lyonu i Oslo z wykorzystaniem SAF. W październiku ubiegłego roku linie Emirates, przy współpracy z partnerami, zintegrowały SAF z systemami paliwowymi na lotnisku w Dubaju, wykorzystując SAF do obsługi wielu lotów, w tym lotu do Sydney.

Na początku bieżącego roku linie stały się pierwszym międzynarodowym przewoźnikiem, który dołączył do klastra Solent w Wielkiej Brytanii, inicjatywy skupiającej się na inwestycjach niskoemisyjnych z potencjałem stworzenia zakładu produkującego zrównoważone paliwo lotnicze (SAF), który może wyprodukować do 200 000 ton (200 kt) rocznie, pod warunkiem uruchomienia do 2032 roku.

Linie Emirates aktywnie uczestniczą również w działaniach wielu branżowych i rządowych grup roboczych ZEA oraz prowadzą nieustanne rozmowy z wieloma zainteresowanymi stronami, aby pomóc w zwiększeniu skali produkcji i dostaw SAF. Linie lotnicze, wraz z GCAA ZEA, aktywnie uczestniczyły w opracowywaniu planu działania ZEA w zakresie paliw typu power-to-liquid (PtL), prowadzonego przez Ministerstwo Energii i Infrastruktury ZEA oraz Światowe Forum Ekonomiczne, a także w opracowywaniu krajowej mapy drogowej Zrównoważonego Paliwa Lotniczego ZEA, która ma na celu przekształcenie ZEA w regionalne centrum alternatywnych paliw lotniczych z założeniem produkcji 700 milionów litrów SAF do 2030 roku.

Wraz z przedstawicielami branży lotniczej, rządowej, nadzorczej, naukowej, produkcji paliw i łańcucha dostaw dla producentów, linie Emirates są członkiem i założycielem konsorcjum badawczego Air-CRAFT w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, skupiającego się na opracowywaniu, produkcji i rozwijaniu technologii zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) dla branży.

*W przypadku stosowania w postaci czystej (tj. niezmieszanej) i obliczonej przy użyciu ustalonych metod oceny cyklu życia (LCA), takich jak metodologia CORSIA.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony