Przejdź do treści
Źródło artykułu

Coraz więcej zamówien na nowatorskie konstrukcje ELECTRON Aerospace

ELECTRON Aerospace, holenderski producent samolotów elektrycznych, pozyskał dwóch nowych klientów na swój przyszły samolot zasilany akumulatorowo. Air2E i Hopscotch Air, dwaj operatorzy taksówek powietrznych z siedzibą odpowiednio w Berlinie i Farmingdale w stanie Nowy Jork, złożyli zamówienia na samolot Electron 5, który jest obecnie wciąż w fazie rozwoju i oczekuje się, że wejdzie do służby około 2028 r.

Dzięki tym dwóm transakcjom, których dokładny podział nie został jeszcze upubliczniony, firma ELECTRON Aerospace zgromadziła już zamówienia o wartości prawie 200 mln euro. Obejmują one zamówienia złożone przez australijskiego operatora samolotów elektrycznych FlyOnE, a także koreański start-up Mint Air.

ELECTRON, który również zamierza być operatorem lotniczym pod marką ELECTRON Aviation, ma podpisaną umowę z firmą DANX Carousel, która również zainwestowała w to przedsięwzięcie. Dzięki temu partnerstwu duńska firma logistyczna zapewniła sobie dostęp do 25% mocy operacyjnej ELECTRON w ciągu pierwszych trzech lat. DANX Carousel planuje wykorzystać Electrona 5 do przewozu cargo.

„Nasz zespół inżynierów radzi sobie wyjątkowo dobrze, przekraczając oczekiwania. Oznacza to, że nawet jeśli klimat finansowy jest trudny, istnieje wiele firm, które już eksploatują samoloty w naszej kategorii, a które pozytywnie oceniły Electron 5 i zdecydowanie poparły nasz projekt” – wyjaśnił Josef Mouris, współzałożyciel i dyrektor generalny ELECTRON. „Nie mówimy o listach intencyjnych, ale o protokołach ustaleń, które wiążą się z pewnymi zobowiązaniami do wniesienia wkładu własnego”.

Electron 5 (fot. ELECTRON Aerospace)

Ze względu na ograniczenia wagowe, pierwsza wersja Electrona 5 będzie mogła przewozić pięć osób (pilota i maksymalnie czterech pasażerów) na odległość do 750 km. Jednak samolot jest projektowany tak, aby mógł przewozić do sześciu osób (pilota i pięciu pasażerów), gdy tylko stanie się to możliwe dzięki poprawie gęstości i masy akumulatorów.

Norbert Werle, założyciel i dyrektor generalny Air2E, powiedział, że spodziewa się, że nowy elektryczny statek powietrzny przyniesie znaczną redukcję kosztów operacyjnych, potencjalnie nawet o 50%.

Niemiecki przedsiębiorca wyjaśnił, że Air2E zdecydowało się na Electron 5, ponieważ jego prosta konstrukcja i rozmiary doskonale pasują do obecnego profilu operacyjnego firmy. Air2E korzysta obecnie z samolotów takich jak Diamond DA42 i DA62, a także Pilatus PC-12, świadcząc indywidualne usługi mobilności lotniczej na terenie Niemiec i Europy.

„Istnieją różne sposoby przyczyniania się do walki ze zmianami klimatycznymi. Zdecydowaliśmy się bezpośrednio zainwestować w transformację lotnictwa” – podsumował Werle.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony