Przejdź do treści
Uszkodzenie kadłuba w B737-9 MAX Alaska Airlines, fot. Mint
Źródło artykułu

EASA uznaje Emergency AD wydaną przez FAA w związku z incydentem na B737-9 MAX Alaska Airlines

Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej uznała Emergency Airworthiness Directive (EAD) wydaną przez Federalną Administrację Lotniczą USA (FAA) dla określonej konfiguracji Boeinga 737-9 (MAX). Dokument powoduje uziemienie modelu Boeinga w tej konkretnej konfiguracji do czasu zakończenia inspekcji wszystkich statków powietrznych tego typu. 

Jest to pochodna zdarzenia z 6 stycznia 2024 r., kiedy podczas lotu w B737-9 MAX linii Alaska Airlines odpadły drzwi kabiny/wyjścia awaryjnego, panelu mocującego oraz część jednego niezajętego siedzenia (rząd 26), co doprowadziło do dekompresji kabiny. 

EASA podjęła decyzję o przyjęciu FAA EAD pomimo faktu, że według wiedzy Agencji oraz na podstawie oświadczeń FAA i Boeinga, żadna linia lotnicza w państwie członkowskim EASA nie eksploatuje obecnie tego modelu samolotu w konfiguracji objętej dochodzeniem. 

Jest ona zwykle stosowana przez linie lotnicze wykonujące operacje z mniejszą liczbą pasażerów, gdzie to dodatkowe wyjście ewakuacyjne nie jest wymagane w celu spełnienia wymogów bezpieczeństwa. Samoloty 737-9 eksploatowane w Europie nie mają takiej konfiguracji, w związku z czym nie są uziemione przez EAD i mogą w dalszym ciągu normalnie wykonywać operacje lotnicze. EASA ma być w kontakcie z FAA i uważnie śledzić dochodzenie w sprawie incydentu na pokładzie Alaska Airlines.

Emergency Airworthiness Directive Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) dostępna jest tutaj (LINK)


Czytaj również:
Wyjście awaryjne odpadło od B739 Alaska Airlines

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony