Dziewięć frachtowców B777-200LR wzmocni flotę DHL Express
DHL Express, firma obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze, zamówiła od Jetran dziewięć frachtowców Boeing 777-200LR, które zostaną dostosowane przez firmę Mammoth do lotniczego transportu cargo. Pierwszy samolot towarowy zasili flotę DHL Express już w 2024 roku, a pozostałe maszyny zostaną dostarczone międzynarodowemu przewoźnikowi do początku 2027 roku.
Zamówienie jest częścią realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Deutsche Post DHL, której jednym z celów jest modernizacja międzykontynentalnej floty DHL Express. Wykorzystanie przebudowanych frachtowców o krótszym okresie użytkowania przyczyni się do zwiększenia efektywności firmy.
– Nieustannie inwestujemy w rozbudowę międzykontynentalnej floty lotniczej. Stawiamy na sprawdzone rozwiązania, jak zamówione Boeingi 777, które pozwolą nam sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na ekspresowe przesyłki międzynarodowe, a przy tym nie zapominamy o zobowiązaniach wobec planety. Wykorzystanie samolotów emitujących mniej dwutlenku węgla do atmosfery przybliży nas do realizacji naszego długoterminowego celu w ramach strategii GoGreen, jakim jest osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 r. – mówi Tomasz Buraś, prezes DHL Express Polska.
Frachtowce B777-200LR po przekształceniu będą mieć parametry podobne do Boeinga 777F, który ma największą ładowność (102 tony) i zasięg (9200 km) spośród wszystkich dwusilnikowych samolotów towarowych i jest bardziej niezawodny niż starsze B747. W porównaniu do poprzednich modeli zużywa mniej paliwa i emituje o 18% mniej CO2.
W latach 2018-2022 firma DHL Express zakupiła od Boeinga 28 nowych frachtowców B777-200F. 18 z nich jest już wykorzystywanych w transportach międzynarodowych przesyłek, a pozostałe zostaną dostarczone w latach 2023-2025. Obecnie DHL Express korzysta już z ponad 300 samolotów. Współpracuje przy tym z 18 partnerskimi liniami lotniczymi, obsługując ponad 2400 lotów dziennie w 220 krajach i terytoriach na całym świecie.
DHL Express, by zostać liderem zielonej logistyki, regularnie wdraża prośrodowiskowe rozwiązania. Firma, jako pierwszy spośród globalnych przewoźników ekspresowych, uruchomiła w tym roku nową usługę GoGreen Plus, która umożliwia klientom zmniejszenie emisji dwutlenku węgla związanej z transportem ich przesyłek. Do osiągnięcia tego celu zastosowano zrównoważone paliwo lotnicze (SAF). Dodatkowo, DHL Express zamówił 12 elektrycznych samolotów towarowych „Alice” firmy Eviation, co pozwoli stworzyć pierwszą na świecie zeroemisyjną sieć logistyczną Express.
Komentarze