Drugie użycie spadochronu ratunkowego w odrzutowcu Cirrus SF50 (film)
25 listopada 2022 r., pilot Cirrusa SF50 (znaki rejestracyjne N15VJ) aktywował spadochron ratunkowy (CAP) po tym, jak stracił moc w silniku wkrótce po starcie z pasa 25 lotniska Indianapolis Regional Airport (KMQJ).
Służbom ratowniczym lotnik (54) raportował, że silnik jego odrzutowca zaczął nierówno pracować podczas początkowej fazy wznoszenia i wtedy zdecydował pociągnąć za uchwyt CAP. Prawie nieuszkodzony statek powietrzny opadł w pozycji poziomej do stawu retencyjnego w strefie przemysłowej w pobliżu lotniska, ok. 1,6 km na południowy wschód od pasa startowego.
Było to dopiero drugie użycie systemu spadochronowego w odrzutowcu VisionJet. Zgodnie z danymi FlightAware, zanim lotnik aktywował CAP, samolot osiągnął wysokość jedynie około 700 stóp AGL. Oficjalna minimalna wysokość użycia spadochronu w SF50 wynosi 400 stóp, ale mogą na nią wpływać różne czynniki.
Pierwsze aktywowanie CAP w SF50 miało miejsce we wrześniu br. w pobliżu Orlando na Florydzie. W tamtym zdarzeniu brały udział trzy osoby, które odniosły w nim niewielkie obrażenia.
Użycie CAP w odrzutowcu Cirrus SF50



Komentarze