Przejdź do treści
Źródło artykułu

Do 2041 r. ma zostać dostarczonych 44 500 nowych odrzutowców

Zgodnie z najnowszą prognozą Cirium Fleet Forecast, do 2041 r. światowe linie lotnicze będą potrzebować będą około 44 500 nowych samolotów o wartości 2,9 biliona dolarów, co ma pomóc sprostać oczekiwanemu wzrostowi ruchu pasażerskiego w ciągu najbliższych dwóch dekad.

W prognozie, która została opublikowana 24 stycznia 2023 r., stwierdzono, że około 88% obecnej floty komercyjnych samolotów pasażerskich zostanie wycofanych z czynnej służby do 2041 r. Konstrukcje cargo mają dłuższy okres ekonomicznej użyteczności, więc do tego czasu zostanie wycofanych około 70% obecnej ich floty”. – zauważają analitycy.

Oznacza to, że aby sprostać rocznemu wzrostowi popytu na podróże lotnicze o 3,6%, branża lotnicza będzie potrzebowała tysięcy samolotów, które zastąpią mniej wydajne odrzutowce starszych generacji. Do 2041 r. samoloty wąskokadłubowe powinny stanowić 70% wszystkich dostaw samolotów pasażerskich, co wskazuje, że popyt rynkowy na samoloty szerokokadłubowe będzie znacznie niższy.

Flota konstrukcji wąskokadłubowych będzie rosła o 3,7% rocznie, w porównaniu z 3,2% w przypadku konstrukcji szerokokadłubowych, ponieważ ożywienie ruchu długodystansowego postępuje znacznie wolniej. 

Analitycy przewidują również, że w ciągu najbliższych dwóch dekad dostarczonych zostanie ponad 3650 samolotów cargo, z których 1060 to będą nowe konstrukcje, a 2480 to będą konwersje pasażerskich samolotów na wersje przystosowane do przewozu towarowego.

Odbudowa przemysłu lotniczego po kryzysie Covid-19 sukcesywnie postępuje, choć w poszczególnych regionach dosyć nierównomiernie. Przoduje w tym region Azji i Pacyfiku i oczekuje się, że do 2041 r. tamtejsze linie lotnicze będą odpowiadać za 22% wszystkich dostaw, a przewoźnicy z Ameryki Północnej i Europy odpowiednio za 21% i 17%. Dla porównania, linie lotnicze działające na Bliskim Wschodzie mają przyjąć około 7% dostaw.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony