Czy przyszłość wyścigów powietrznych jest elektryczna? Wyścig samolotów elektrycznych Pulitzera powróci w 2023 roku
Czy wyścigi lotnicze przy użyciu samolotów z napędem elektrycznym mogą być sposobem na przyspieszenie rozwoju nowych technologii lotniczych i uczynienie latania bardziej zrównoważonym? Redakcja portalu AeroTime przeprowadziła rozmowę ze Scottem Neumannem, dyrektorem wyścigu samolotów elektrycznych Pulitzer, aby dowiedzieć się więcej.
Wyścigi lotnicze były popularne już na początku XX wieku i na początku latania. Teraz, w 2023 roku, rozpocznie się nowy rozdział w historii wyścigów powietrznych, w którym w centrum uwagi znajdą się samoloty elektryczne.
Cofnijmy się najpierw o 100 lat. Pierwszy wyścig Pulitzera odbył się na Long Island w stanie Nowy Jork w 1920 roku. W jego ramach udział wzięło 36 samolotów ścigających się na czterech okrążeniach trójkątnej trasy/ Zawody obserwowało 40 000 widzów. Miejscem drugiego wyścigu Pulitzera w 1921 roku było Omaha. W 1922 trzeci wyścig Pulitzera był częścią National Aero Congress i był szóstym wyścigiem tego dnia. Oglądało go imponujące 75 000 osób. Jednak największe tłumy gościł wyścig Pulitzer Trophy Race w St. Louis w 1923 roku. Ponad 500 000 osób wzięło udział w trzydniowej imprezie, znanej jako National Air Race. Jednak w kolejnych latach zainteresowanie słabło, a w edycji Pulitzer Air Race w 1924 r. wzięło udział tylko cztery samoloty, a liczba oglądających zmniejszyła się do 50 000. Ostatni Pulitzer Air Race odbył się w 1925 roku, ponownie na Long Island.
Teraz National Aeronautic Association (NAA) planuje wynieść trofeum Pulitzera z jego miejsca spoczynku w Smithsonian Museum i ożywić wyścig, ale z nowoczesnym akcentem, koncentrując się na zrównoważonym rozwoju i zachęcaniu do stosowania STEM.
Srebrne trofeum stworzył Mario Joseph Korbel w stylu art deco lat 20. XX wieku. Chociaż nie jest ono obecnie wystawione, uczestnicy będą mogli je obejrzeć podczas ceremonii rozdania nagród Pulitzer Electric Aircraft Race 2023.
„Pomyśleliśmy, że to dobra okazja, ponieważ lotnictwo elektryczne jest interesujące”, powiedział Neumann. „Zrównoważony rozwój to obecnie wielki trend w lotnictwie, mamy to trofeum, które ma za sobą pewną historię, i pomyśleliśmy, że byłoby wspaniale, gdybyśmy mogli zrobić wyścig, który byłby następcą tych udanych imprez”.
NAA planuje wielodniowy wyścig na 22-25 maja 2023 r. W przeciwieństwie do oryginalnych wyścigów Pulitzera, nie będzie to okrążenie trójkątnej trasy, ale trasa o długości 1000 mil morskich (1852 km) z Eppley Lotnisko Omaha w stanie Nebraska (OME) na lotnisko hrabstwa Dare (MEO) w pobliżu Kitty Hawk w Karolinie Północnej.
Lokalizacje mają znaczenie historyczne: Omaha była miejscem drugiego wyścigu Pulitzerów w 1921 roku, a Kitty Hawk to oczywiście miejsce, w którym bracia Wright wykonali pierwszy lot samolotem 17 grudnia 1903 roku.
"Wyścig jest otwarty dla wszystkich typów samolotów elektrycznych", wyjaśnia Neumann, dodając, że mają nadzieję zobaczyć szeroką gamę różnych konstrukcji.
Więcej informacji o tych zawodach na stronach: www.naa.aero/events/pulitzer-electric-aircraft-race-2/ ; www.facebook.com/PulitzerAirRace/
Wyścig samolotów elektrycznych Pulitzera nie jest jedynym wyścigiem elektrycznym zaplanowanym na 2023 rok. Air Race E ma również wystartować w 2023 roku, po opóźnieniu z powodu pandemii. W przeciwieństwie do Pulitzera, będzie to wyścig jeden na jednego, obejmujący osiem samolotów ścigających się blisko siebie na owalnym torze.
Czytaj całość artykułu na stronie www.aerotime.aero
Przeczytaj również:
Airbus i Air Race E twórcami pierwszych wyścigów samolotów z napędem elektrycznym
Komentarze