Przejdź do treści
Źródło artykułu

Co personel pokładowy wie o pasażerach?

Wchodząc na pokład samolotów niektórych linii lotniczych, można zauważyć członka personelu pokładowego witającego pasażerów z tabletem w ręku, co już nie jest wcale takie niezwykłe. Na tych urządzeniach wyświetlają się informacje o pasażerach, a automatyzacja tego typu jest już coraz powszechniejsza w świecie linii lotniczych. Dane tam wyświetlane uwzględniają numer lotu, datę, miejsce wylotu i miejsce docelowe, typ i rejestrację samolotu, pełne imię i nazwisko pasażera, numer jego miejsca oraz port docelowy.

Niektóre aplikacje pokazują również wiek, płeć i narodowość. Informacje te są stale aktualizowane podczas procesu wchodzenia na pokład, dzięki czemu linia lotnicza dokładnie wie, kto jest na pokładzie i gdzie siedzi. Oczywiście jest to istotne ze względów bezpieczeństwa.

Dodatkowo, pasażer może mieć lot łączony, co zostanie to również pokazane na tablecie. Jeśli lot jest opóźniony i pasażer może nie zdążyć na przesiadkę na następny odcinek, steward może pomóc mu zmienić rezerwację na kolejny dostępny.

Jeśli pasażer jest członkiem programu lojalnościowego linii lotniczej, tablet wskaże jaki jego status. Niektórzy pasażerowie potrzebują dodatkowej pomocy, o czym poinformuje unikalny czteroliterowy kod. Może to dotyczyć osób niedosłyszących, niedowidzących lub mających problemy z poruszaniem się. Posiadanie tych informacji zapewnia im wszelką potrzebną pomoc ze strony personelu linii lotniczych na ziemi i stewardów na pokładzie samolotu. 

Personel pokładowy podczas serwisu

Każdy, kto zarezerwował wcześniej specjalny posiłek, będzie miał czteroliterowy kod obok swojego nazwiska. Dzięki temu, stewardessy wiedzą, gdzie przywieźć nietypowe posiłki podczas ich wydawania.

Tablety mają również funkcję pokazującą mapę miejsc w samolocie i dane osób ich zajmujących. Na urządzeniu pojawiają się również wszelkie informacje o wypełnionych przez pasażerów ankietach satysfakcji klienta. 

Niektóre linie lotnicze oferują też dostosowane opcje rozrywki do gustów poszczególnych pasażerów, dzięki czemu dana osoba może znaleźć rozrywkę pokładową w oparciu o swoje preferencje i np. kontynuować oglądanie filmu, od miejsca, w którym je wcześniej przerwała.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony