Certyfikacja 737 MAX 10 dopiero latem 2023 roku
Boeing nie spodziewa się zakończenia certyfikacji samolotów 737 MAX 10 przez amerykańską Federalną Administrację Lotnictwa (FAA) w najbliższym czasie. Producent ma nadzieję, że samolot będzie gotowy do wprowadzenia do czynnej służby na początku 2023 roku. B737 MAX 7 powinien jednak przejść procedurę w tym roku.
Z informacji Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) wynika, że Boeing przesunął oczekiwany termin certyfikacji największego wariantu MAX-a najwcześniej na przyszłe lato. Niecały miesiąc temu dyrektor generalny Boeinga Dave Calhoun stwierdził, że nadal istnieje szansa, że regulatorzy będą mogli certyfikować B737 MAX 10 przed końcem tego roku, choć prawdopodobieństwo już wtedy nie było zbyt duże.
Jeśli największy model MAX-a nie uzyska certyfikacji przed końcem bieżącego roku, to na podstawie wytycznych Kongresu i FAA Boeing będzie musiał sprostać nowym wymaganiom, w tym wdrożenia nowoczesnego systemu alarmowania w kokpicie, co może znacznie opóźnić wejście samolotów tego typu do służby.
Czytaj całość artykułu na stronie www.rynek-lotniczy.pl
Komentarze