Cargo linie lotnicze Cargolux rozpoczynają akcje gaśnicze z powietrza
Cargolux z siedzibą w Luksemburgu rozszerzył swój zakres operacyjny, wprowadzając wyspecjalizowaną jednostkę zajmującą się gaszeniem pożarów. Aquarius Aerial Firefighting (Aquarius AFF), nowo utworzona jednostka powietrznej straży pożarnej, stara się eliminować „pierwotne przyczyny” emisji CO2 poprzez aktywne uczestnictwo w wysiłkach związanych z powstrzymywaniem pożarów.
Spółka odebrała niedawno trzy samoloty Air Tractor AT-802F Fire Boss i planuje stopniowe powiększanie swojej floty do łącznie dwunastu egzemplarzy tego samego modelu.
„Inauguracja Aquarius Aerial Firefighting jako nowej jednostki biznesowej Cargolux to nowy, ekscytujący rozdział w historii firmy. W ciągu ostatnich lat byliśmy świadkami, jak pożary lasów stały się rosnącym problemem globalnym, który wymaga szybkiej reakcji. Takie pożary nie tylko powodują emisję znacznych ilości CO2, ale także stanowią poważne zagrożenie dla życia i źródeł utrzymania", – czytamy w oświadczeniu Richarda Forsona, dyrektora generalnego Cargolux, opublikowanym 12 stycznia 2024 r.
Cargolux przewiduje, że trzy samoloty będą gotowe do rozpoczęcia powietrznych misji gaśniczych w Europie do maja 2024 r.
Czym jest Air Tractor AT-802F Fire Boss?
Air Tractor AT-802F Fire Boss to jednosilnikowy, amfibijny samolot przeciwpożarowy wyprodukowany przez firmę Air Tractor z siedzibą w Teksasie. Amfibia jest ulepszoną wersją swojego poprzednika, samolotu rolniczego Air Tractor AT-802.
Wyposażony w pływaki Fire Boss może zatankować z powierzchni jezior lub rzek do 3200 litrów (845 galonów) wody. Według producenta konstrukcja ta napędzana silnikiem turbośmigłowym Pratt & Whitney PT6A jest w stanie lądować zarówno na lądzie, jak i na wodzie oraz operować w zróżnicowanym terenie i warunkach.
Komentarze