Były rosyjski operator B747, 777 wznawia operacje wykorzystując Ił-y 96
Rosyjskie linie lotnicze AirBridge Cargo, które w marcu 2022 r. z powodu sankcji zawiesiły swoją działalność, teraz wznowią loty wykorzystując samoloty rosyjskiej produkcji Iljuszyn Ił-96. Według doniesień lokalnych mediów, przewoźnik wznowi oferowania transportu cargo samolotami tego typu, a jeden z nich (znaki rejestracyjne RA-96103), już operuje w jego barwach.
Linie AirBridgeCargo obsługiwały wcześniej 15 B747 i jednego B777, dopóki nie zostały zmuszone do zawieszenia działalności z powodu sankcji nałożonych na Rosję. W sierpniu 2022 r. grupę Volga-Dniepr, która jest spółką macierzystą AirBrdgeCargo, opuścił jej prezes Alexey Isaikin. Aktualnie Volga-Dnepr ma dwie spółki zależne w Europie, CargoLogic Niemcy i Cargologicair z siedzibą w Wielkiej Brytanii.
W marcu 2022 r. obie linie lotnicze uziemiły swoje samoloty. Zgodnie z danymi planespotters.net, jeden z B747-400F Cargologicair został przekazany National Airlines z siedzibą w Stanach Zjednoczonych i teraz jest zarejestrowany jako N537CA. Spośród 15 samolotów B747-8F, które pozostają obecnie na ziemi na moskiewskim lotnisku Szeremietiewo (SVO), 12 należy do AirBridgeCargo.
AirBridgeCargo
Komentarze