Przejdź do treści
Źródło artykułu

Boom Supersonic zatrudnia byłego inżyniera Boeinga do opracowania nowych silników

Boom Supersonic, firma, której celem jest przywrócenie komercyjnych lotów naddźwiękowych, zatrudniła byłego inżyniera Boeinga do kierowania rozwojem Symphony, układu napędowego dla projektowanego samolotu Overture. Spółka ogłosiła powołanie Scotta Powella, który ma 38-letnie doświadczenie w koncernie Boeing, gdzie m.in. cztery lata był liderem w dziedzinie inżynierii napędu w programie Boeing 787, na nowego starszego wiceprezesa Symphony.

Według Blake'a Scholla, założyciela i dyrektora generalnego (CEO) Boom Supersonic, firma poczyniła znaczne postępy w projektowaniu silników, które będą napędzać naddźwiękowy odrzutowiec Overture.

„Dodanie doświadczenia Scotta w nadzorowaniu certyfikacji dla szerokiej gamy cywilnych i wojskowych systemów napędowych jeszcze bardziej wzmacnia naszą drogę z projektem Symphony” – kontynuował Scholl.

Tymczasem Powell dodał, że Boom Supersonic „rozumie znaczące korzyści, które można osiągnąć dzięki silnikowi specjalnie dostosowanemu do Overture”.

Kilku producentów silników, w tym Rolls-Royce i CFM International (spółka joint venture pomiędzy General Electric (GE) Aerospace i Safran Aircraft Engines) oświadczyło, że nie jest w stanie opracować silników do Overture. W rezultacie Boom Supersonic nawiązał współpracę z Kratos Defense.

Partnerstwo między Boom Supersonic i Kratos zostało ogłoszone w grudniu 2022 r., a Scholl powiedział wówczas, że zaprojektowanie silnika specjalnie dla naddźwiękowego samolotu pasażerskiego „oferuje zdecydowanie najlepszą propozycję wartości dla klientów”. Podczas Paris Air Show w czerwcu 2023 roku Boom Supersonic przedstawił kilku kolejnych dostawców dla Overture, w tym Aernnova, Aciturri i Leonardo. Te trzy firmy pomogą konstruktorom odpowiednio zaprojektować skrzydło, usterzenie ogonowe i kadłub oraz zintegrować systemy.

Ponadto firma podała, że jej portfel zamówień obejmuje 130 samolotów, w tym wstępne od głównych linii lotniczych, takich jak American Airlines, Japan Airlines i United Airlines. Według strony internetowej Overture ma zostać certyfikowany w 2029 r. Boom Supersonic opisał go jako naddźwiękowy odrzutowiec pasażerski, który może pomieścić od 64 do 80 pasażerów i wykonywać loty na odległości do 7,8 tys. km z prędkościami dochodzącymi do 1,7 Macha.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony