Przejdź do treści
Źródło artykułu

Coraz bliżej nadźwiękoweego testu Boom Supersonic XB-1

16 listopada, samolot demonstracyjny Boom Supersonic, XB-1, ukończył ósmy z dziesięciu zaplanowanych lotów poddźwiękowych przed testem lotu naddźwiękowego, który ma się odbyć przed końcem 2024 roku.

Próby obejmowały sprawdzenie właściwości pilotażowych samolotu bez aktywowanego systemu wspomagania stabilności (SAS).

Podczas 54-minutowego lotu, główny pilot doświadczalny Tristan „Geppetto” Brandenburg bezpiecznie wzniósł się XB-1 na maksymalną wysokość 25 040 stóp (7632 metrów) i osiągnął tam prędkość 0,82 Macha, co dowodzi, że samolot pozostaje sterowalny przy wyższych prędkościach nawet w przypadku awarii SAS.

(fot. Boom Supersonic)

„Jednym z głównych osiągnięć programu XB-1 było stworzenie projektu, który nie opiera się na komputerowym wspomaganiu w przeciwieństwie do wielu nowoczesnych myśliwców, które wykorzystują zautomatyzowane systemy do dokonywania ciągłych korekt toru lotu w celu utrzymania stabilności” – skomentował przedstawiciel firmy Boom Supersonic.

XB-1 służy jako demonstrator dla nadchodzącego samolotu pasażerskiego Overture firmy Boom. Ta naddźwiękowa konstrukcja ma pomieścić od 64 do 80 pasażerów i wykonywać loty na odległość prawie 7,9 tys. km z prędkościami dochodzącymi do 1,7 Macha.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony