Przejdź do treści
Linia produkcyjna kadłubów samolotów (fot. Spirit AeroSystems)
Źródło artykułu

Boeing z Airbusem przejmą Spirit AeroSystems?

Boeing i Airbus rozważają możliwość przejęcia i podziału Spirit AeroSystems, głównego dostawcy podzespołów, takich jak kadłuby do B737 czy skrzydła do A220. Przejęcie firmy z Wichity ma zagwarantować lepsze zarządzanie łańcuchem dostaw i wykrytymi wadami w produkcji części.

Amerykański producent samolotów chęć przejęcia Spirit AeroSystems wyraża od dłuższego czasu, lecz styczniowy “incydent” z B737 MAX 9 Alaska Airlines tylko zwiększył chęć zakupu firmy z Wichity. Boeing argumentuje, że przejęcie głównego producenta m.in. kadłubów do B737 pozwoli na lepsze zarządzanie jakością produkowanych części i usprawni łańcuch dostaw.

Transakcja nie jest jednak prosta, ponieważ firma Spirit AeroSystems na przestrzeni lat zdywersyfikowała swoją listę klientów. Oprócz Boeinga odbiorcą podzespołów jest Airbus, dla którego firma produkuje m.in. skrzydła dla wąskokadłubowego A220. Raport agencji Reutera wskazuje, że dwaj najwięksi producenci samolotów na świecie badają możliwość “wspólnego” przejęcia Spirit AeroSystems. Agencja Reutera podaje, że wszystkie trzy firmy prowadzą ze sobą rozmowy, aby zobaczyć, czy możliwe jest pogodzenie wszystkich spornych kwestii.

Flagowy zakład Spirit w Wichita w stanie Kansas zajmuje się dostarczaniem części do boeingów 737 MAX i Dreamlinerów. W związku z tym, tę część działalności przejąłby Boeinga, bez względu na wynik rozmów.

Cały artykuł czytaj na stronie: rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony