Przejdź do treści
Samoloty Boeinga różnych linii lotniczych na płycie lotniska (fot. Boeing Media)
Źródło artykułu

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Boeing oświadczył, że wkrótce ograniczone zostaną dostawy B737 MAX, a także liczba produkowanych nowych wąskokadłubowców, gdyż wykryte zostały wady podzespołów produkowanych przez Spirit AeroSystems. Obecny problem dotyczy głównie boeingów 737 MAX 8 – najpopularniejszego wariantu samolotów nowej generacji. Kilka dni temu, szef Boeinga wskazywał, że zwiększona zostanie do 38 miesięczna liczba produkowanych MAX-ów.

Boeing powiedział, że jego dostawca poinformował go, że zastosowano „niestandardowy” proces produkcyjny w przypadku dwóch mocowań w kadłubach rufowych – o czym informuje CNBC. Stwierdzono, że problem dotyczy niektórych boeingów 737 MAX 8. Ten model samolotu w swojej flocie posiadają Polskie Linie Lotnicze LOT. Polski przewoźnik realizuje swoje operacje za pomocą 11 takich wąskokadłubowych maszyn. Problem z mocowaniami rufowymi dotyczy także niecertyfikowanego jeszcze B737 MAX 7 oraz wojskowego boeinga P-8 Poseidon, który jest morskim samolotem patrolowym bazowania lądowego i jest przeznaczony do wykrywania i zwalczania okrętów podwodnych.

Boeing wskazuje, że problem nie jest „natychmiastowym problemem dla bezpieczeństwa lotu, a będąca w eksploatacji flota może nadal bezpiecznie latać”.

Najnowszy problem z B737 MAX dołącza do listy innych problemów produkcyjnych amerykańskiego producenta samolotów. Timing wykrycia wady jest dla Boeinga zły, gdyż firma zmaga się ze zwiększonym popytem na nowe samoloty. W ostatnim czasie zarząd producenta samolotów mówił, że w najbliższym czasie zwiększona zostanie liczba miesięcznie produkowanych MAX-ów. Boeing chciał, aby linie montażowe każdego miesiąca produkowały 38 wąskokadłubowców.

Firma Spirit AeroSystems wydała oświadczenie wkrótce po zidentyfikowaniu problemu. – „Spirit pracuje nad opracowaniem inspekcji i naprawy uszkodzonych kadłubów. Nadal ściśle współpracujemy z naszymi klientami, aby rozwiązać tę sprawę i zminimalizować skutki, jednocześnie koncentrując się na zapewnieniu bezpieczeństwa” – oświadczył producent podzespołów.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony